Benzin-gáz szakértő

Ha nem sikerül máshol megoldást találni

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: feta » 2012.03.26. 09:38

pavlovkutyaja írta:Tisztelt Szakértők!

A véleményüket szeretném kérni! Egy 2003-as évjáratú Opel Astra G-t1.4-et (motorkód: motorkód: z14xe) szeretnék gázüzemre alakíttatni. Több árajánlatot is kaptam, két ajánlatban merült fel a felsőkenő (FlashLube) beszerelése, a többi szerelő nem is tett róla említést.

Erről a fesőkenő rendszerről szeretnék többet megtudni, mivel igen megoszlanak róla a vélemények. Vannak szerelők akik nélkülözhetetlennek tartják, van aki csak ajánlja, van aki meg sem említette, van aki egyenesen a homeopátiás szerekkel egy kategóriának tarja.

A felmerült kérdéseim:
- Hogyan működnek ezek a kenő rendszerek? Mit kennek pontosan. Tényleg védik ezek a rendszerek a motort gázüzemben? Ha jól tudom csak a szívó oldali szelepeket kenik és hűtik, mivel a gáz nem képes kenni, mint a benzin. Ha pontosan érti az ember, hogyan működik, akkor egyszerűbb a döntés a beszerelésről.
- Létezik mechanikus és elektronikus verzió is belőle, igen komoly árkülönbséggel (~25˙000 Ft és ~50˙000 Ft). Mi a különbség e kettő között, mi indokolja ezt az árkülönbséget? Ha a beszerelés mellett dönt az ember megéri a drágább rendszer beszerelése?

üdvözlettel

Szia!
Nem vagyok szakértő, csak egy autós aki most szereltette be a gázüzemet. Én is ilyen gondokkal harcoltam mint te. Végül a mechanikus verziót szereltettem be. Ha megnézed a weboldalon a képes riportok benzin-gáz/2vwpolo képeket ott találsz mechanikus adagoló tartályról felvételt, (valamint szelepvédő leírást) ahol látszik egy állító szelep(amely szabályozza a kenés mennyiségét) és alatta a műanyag cső ahol látható a működő motornál a lassan csepegő kenőanyag. A mechanikus állandóan keni a rendszert(benzin üzembe is), míg a másik csak gázüzemben és ehhez jár kifogyás jelző. A fogyasztás állítólag 10.000 km-re/1 lt. Egyben biztosítást kötöttem műszaki meghibásodásra a beszerelő műhelyben gázüzem miatt. (egy évre 12 e) A szerződés szerint ez fedezi a gáz miatt meghibásodott esetleges motorjavítási költségeket. http://www.biztositasifeltetelek.hu/index.htm
Remélem segít a döntésben.
Üdv: feta
feta
 
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2012.01.28. 12:09
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: zsokor » 2012.03.29. 09:37

Üdv mindenkinek!

10.000üik km-hez értem gázzal. A kérdésem, hogy milyen olajat töltsek az autómba (Almera 1.6, 2000-es).
Eddig kizárólag Valvoline MaxLife 10W-40-et használtam, amíg kizárólag benzinnel mentem kb. 10-12e km-es intervallumokkal. Van olyan motorolaj, ami LPG üzemű autókhoz van? Gondolom az olaj csak akkor hat, amikor benzin üzemmódban vagyunk, ezért nem tartom valószínűnek hogy van, viszont a Statoil-nak van gázüzemű tehergépjárművekhez való olaja. Akkor annak mi az értelme? Ha nincs ilyen olaj, akkor vajon érdemes lenne-e átállni full szintetikus motorolajra átállni (pl. 5W-30)?

Köszönöm!
zs
zsokor
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2011.11.08. 08:38

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: pavlovkutyaja » 2012.03.29. 19:31

feta írta:Szia!
Nem vagyok szakértő, csak egy autós aki most szereltette be a gázüzemet. Én is ilyen gondokkal harcoltam mint te. Végül a mechanikus verziót szereltettem be. Ha megnézed a weboldalon a képes riportok benzin-gáz/2vwpolo képeket ott találsz mechanikus adagoló tartályról felvételt, (valamint szelepvédő leírást) ahol látszik egy állító szelep(amely szabályozza a kenés mennyiségét) és alatta a műanyag cső ahol látható a működő motornál a lassan csepegő kenőanyag. A mechanikus állandóan keni a rendszert(benzin üzembe is), míg a másik csak gázüzemben és ehhez jár kifogyás jelző. A fogyasztás állítólag 10.000 km-re/1 lt. Egyben biztosítást kötöttem műszaki meghibásodásra a beszerelő műhelyben gázüzem miatt. (egy évre 12 e) A szerződés szerint ez fedezi a gáz miatt meghibásodott esetleges motorjavítási költségeket. http://www.biztositasifeltetelek.hu/index.htm
Remélem segít a döntésben.
Üdv: feta


Köszi a választ! A képes beszámolóknál én is láttam, hogy be van szerelve, de kb. az összes kocsi közül kettőben volt ilyen cucc. A japán gépekben sem láttam beépítve, pedig azok állítólag jobban rászorulnak. Nagy valószínűséggel egy mechanikusra beruházok, az elektronikus vezérlésű azért húzós árú, nem is kicsit. Előtte mindenképpen kifaggatok egy-két szerelőt ezzel a felsőkenővel kapcsolatban!

üdvözlettel
pavlovkutyaja
 
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2012.03.21. 18:00
Tartózkodási hely: Körmend

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: Paszuly » 2012.04.01. 19:11

Sziasztok.
Kérdésem a következő, időszakos szervizeknél (olaj csere, szűrök , 40ekm-ként gyertya stb.) CNG-s gáz rész igényel-e valami karbantartást.
Köszi az infót.
Paszuly
 
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2012.01.07. 15:31

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: Malyszi » 2012.04.02. 19:07

Kedves Feta!

Megírnád légyszi melyik biztosító kötött ilyen biztosítást? Érdekelne.

Köszi
Malyszi
 
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2012.02.18. 16:59

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: feta » 2012.04.04. 16:01

Malyszi írta:Kedves Feta!

Megírnád légyszi melyik biztosító kötött ilyen biztosítást? Érdekelne.

Köszi


Tisztelt Cím!
VW szalonban tettek említést a biztosítási lehetőségről, majd a gázszett beszereléskor kértem a motorbiztosítást, és ott helyben megcsinálták és fizettem.

http://www.mapfreasistencia.hu/masistsi ... dIdioma=HU

http://www.biztositasifeltetelek.hu/tar ... mapfre.htm

A biztosítási feltételeket, innen letöltheted.
http://data.hu/get/4940371/LPG_biztosit ... etelek.zip

Üdv: feta
feta
 
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2012.01.28. 12:09
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: drtolo » 2012.04.18. 16:53

Sziasztok!
Mai napon olvastam az origo-n a következő című cikket: "Cserélje fára a drága benzint!"
Szakértőként megszólalt benne Lukács Róbert.
Egy számomra érdekes mondatot mondott, mégpedig azt, hogy pótkerekes tartály mellé lehet még plusz tartályt beépíteni.
Én kb 1 éve építtettem autómba lpg rendszert, akkor kérdeztem a szerelőt, hogy van-e arra megoldás, hogy adott esetben bővítsem a gázmennyiséget egy másik tartállyal.
Konkrétan én arra gondoltam, ha tudom, hogy hosszabb útra megyek de csomagot nem kell annyit magammal vinni, akkor csatlakoztatni lehessen plusz tartályt az autóba. Ne csak 300 km-t tudjak megtenni. Túl sok megállásra kényszerít egy 800 km-es út. A válasza az volt, hogy nem lehet.
Ebben a cikkben pedig szerintem erről is szó volt.
Bárkinek köszönöm, mielőbbi segítségét.

DrTolo
drtolo
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2012.04.18. 16:42

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: ezaz » 2012.05.04. 07:41

Sziasztok!

Az alábbi kérdéseim lennének:

Van-e valakinek tapasztalata a gázüzemű autókról az alábbi Chevrolet Spark 800cm3 és Dacia Sandero 1200cm3-75LE autóról.

Melyik gázrendszerrel mennyibe került az átalakítás, benzinüzemben Spuri adalék mennyire vált be?

Éves futásteljesítmény 25000Km lenne, napi 2x45km közúton.

Köszönöm előre is a válaszokat!

Üdv.:


Ezaz...
ezaz
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2012.05.03. 19:46

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: roczei » 2012.05.04. 08:16

ezaz írta:Sziasztok!

Az alábbi kérdéseim lennének:

Van-e valakinek tapasztalata a gázüzemű autókról az alábbi Chevrolet Spark 800cm3 és Dacia Sandero 1200cm3-75LE autóról.

Melyik gázrendszerrel mennyibe került az átalakítás, benzinüzemben Spuri adalék mennyire vált be?

Éves futásteljesítmény 25000Km lenne, napi 2x45km közúton.

Köszönöm előre is a válaszokat!

Üdv.:


Ezaz...

Kedves Ezaz! :-)

Majd' minden átalakítás előtt álló járműtulajdonosban ezek a kérdések fogalmazódnak meg. Ezt a weblapot pedig pontosan azért hoztuk létre, hogy feleletet tudjunk adni az ilyen és hasonló kérdésekre.
Kezdjük ott, hogy a napi 90 km-nyi autóhasználat bőséges indok az átalakításra. Feltételezhetően a fenti két jármű jó ideig még a birtokodban marad, de legalább is a megtérülés idejéig...
Ami a konkrét átalakításokat illeti a Dacia és a Chevy kapcsán: többségében olasz és lengyel gázszetteket építenek be a Mo.-i átalakító műhelyek. Nagyságrendileg 200-300.000 Ft közé tehető egy-egy korszerű, hengerenkénti injektoros személyautó átalakítása. Az átalakítási ár nagyban függ a kiválasztott gázszett típusától, valamint a különböző úm. extra szolgáltatások igénybevételétől (gázbetöltő-nyílás elhelyezése a benzinbetöltő-nyílás mellé, tartályméret, stb.). Kérdés, hogy az adott műhely rendelkezik-e sorozat átalakítási engedéllyel. Ha igen, több 10.000 Ft-is is megspórolható...

Azt, hogy felhívj, esetleg e-mailen megkérdezz néhány műhelyt, elkerülhetetlen. A döntés a Tiéd lesz, azt azonban tudnod kell, hogy a manapság beépítésre váró gázszettek szinte mindegyike jó minőségű, így nem várható sorozatos meghibásodás, probléma.

Fontos a garancia időtartama. 2 év, 100.000 km alá lehetőleg nem menj.
Azt is tartsd szem előtt, hogy 50-60 km-nél többet lehetőleg ne autóz az átalakítás helyszínére, mert a garancia -- általában -- a beépítés helyén érvényes. Az ajánlatkéréskor mindenképpen térj ki erre a dologra.

Egy Chevyről itt olvashatsz:
http://www.gazzalmegyek.hu/index.php?op ... &Itemid=64

Egy megfelelően használt és karbantartott előéletű, majd LPG-re átalakított autó esetén, nem valószínű, hogy szükség lesz Spurira, bár sokak esküsznek rá, ráadásul ártani sem árt...

Kíváncsian várjuk a fejleményeket, illetőleg a majdan átszerelt autók kapcsán nyitottak vagyunk a tapasztalatokra!

Üdv!
Üdv: RN (gazzalmegyek.hu)
Avatar
roczei
 
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2011.05.21. 17:34

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: azsoo » 2012.05.12. 19:37

Tisztelt Szakértők!

Első finomhangolás előtt állok, fogyasztásom előírás szerinti (15-25% plusz a benzinhez képest), viszont a Check Engine világít (hosszabb benzinüzem után kialszik, LPG-n újra kigyullad).
Hosszú távon baj ez, és állíttassak rajta, vagy had égjen a lámpa, hisz a fogyasztáson látszik, hogy jó a beállítás és nem lehet gond belőle?

Köszönöm.
swift2005 M13A
azsoo
 
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2012.05.07. 13:01

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: roczei » 2012.05.13. 14:32

azsoo írta:Tisztelt Szakértők!

Első finomhangolás előtt állok, fogyasztásom előírás szerinti (15-25% plusz a benzinhez képest), viszont a Check Engine világít (hosszabb benzinüzem után kialszik, LPG-n újra kigyullad).
Hosszú távon baj ez, és állíttassak rajta, vagy had égjen a lámpa, hisz a fogyasztáson látszik, hogy jó a beállítás és nem lehet gond belőle?

Köszönöm.
swift2005 M13A


Kedves azsoo!

A finomhangolás alkalmával mindenképpen szükség lenne a hibakód(ok) kiolvasására, és olyan korrekcióra, ami után már nem jelentkezik a check engine lámpa. Semmiképpen se fogadja el a műhely részéről, hogy "ez ilyen, nem kell vele foglalkozni".

Üdvözlettel!
Üdv: RN (gazzalmegyek.hu)
Avatar
roczei
 
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2011.05.21. 17:34

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: zizou76 » 2012.05.14. 08:06

Sziasztok!
Egy hete szereltettem a kocsiba (Renault VelSatis 3.5 V6, motorkód: V4YA701A002069) a gázrendszert, egy AC Stag-ot. Már ott a műhelyben hibajelzéssel adták át a kocsit (Injection System Faulty és Anti pollution monitor faulty), amikor kérdeztem a szerelőt, hogy mitől van ez, csak vonogatta a vállát.
Azóta beírtam az indexes autógázos fórumba és kaptam is választ a Szappanos szervíztől:
http://forum.index.hu/Article/jumpTree?a=117922588&t=9023399

Viszont még mindig nem tudom, hogy mit csináljak, ugyanis nem látom biztosítottnak, hogyha visszaviszem a beszerelő műhelybe, meg is tudják csinálni...
Mi a javítási módja és költsége egy ilyen hibajel eltüntetésének és mitévő legyek?

-Z
Avatar
zizou76
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2012.05.14. 07:55

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: roczei » 2012.05.14. 10:14

zizou76 írta:Sziasztok!
Egy hete szereltettem a kocsiba (Renault VelSatis 3.5 V6, motorkód: V4YA701A002069) a gázrendszert, egy AC Stag-ot. Már ott a műhelyben hibajelzéssel adták át a kocsit (Injection System Faulty és Anti pollution monitor faulty), amikor kérdeztem a szerelőt, hogy mitől van ez, csak vonogatta a vállát.
Azóta beírtam az indexes autógázos fórumba és kaptam is választ a Szappanos szervíztől:
http://forum.index.hu/Article/jumpTree?a=117922588&t=9023399

Viszont még mindig nem tudom, hogy mit csináljak, ugyanis nem látom biztosítottnak, hogyha visszaviszem a beszerelő műhelybe, meg is tudják csinálni...
Mi a javítási módja és költsége egy ilyen hibajel eltüntetésének és mitévő legyek?

-Z

Szia, miért hoztad egyáltalán el hibajelzéssel az autót?
Jó lenne tudni, hogy ez a hibajelzés (hiba), hosszú távon milyen hatással van az autóra nézve.
Viszont ha már itt tart a dolog, akkor azt javaslom, hogy közöld a beszerelő műhellyel a birtokodba került új információkat és egyezz meg velük a javítás módjáról, időpontjáról.
Üdv: RN (gazzalmegyek.hu)
Avatar
roczei
 
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2011.05.21. 17:34

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: ficzek2 » 2012.05.14. 10:20

Tisztelt Szakértő!

Érdekes problémám van: Renault Scenicemet gázüzeművé szeretném átalakíttatni. A jármű 2000-es évjáratú és az alvázszáma a pótkerék alá van beütve. Átalakításnál a járművet műszaki vizsgára kell vinni, ahol le kell fényképezni az alvázszámot. Eddig gond nincs, csak annyi, hogyha én belerakatok egy normál hengeres tartályt, akkor elveszti a jármű azt a jó tulajdonságát, hogy egyterű, azaz a kétszemélyes kanapét, vagy konyhabútort ezek után nem tudnám beletenni, viszont vizsgabiztosunk kényelmesen le tudná fényképezni az alvázszámot. Az NKH-val már beszéltem, ők csak annyit tudtak mondani, hogy belerakathatom a pótkeréktartályt, de úgy, hogy le tudják fényképezni az alvázszámot. :evil: Az alvázszámot át tudnám üttetni, de: 1. nagyon csúnya lenne; 2. két helyre kellene nagyon csúnyán beütni; 3. vesztene a jármű az értékéből; 4. az előző három pontot figyelembe véve nagyon sokba kerülne :( .

Mit tehetnék ebben a helyzetben? Persze azon kívül, hogy cseréljek autót, ne gázosítsam be és egyebek ;)

Válaszát előre is köszönöm!: ficzek2
ficzek2
 
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2012.05.14. 10:02

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: roczei » 2012.05.14. 13:53

ficzek2 írta:Tisztelt Szakértő!

Érdekes problémám van: Renault Scenicemet gázüzeművé szeretném átalakíttatni. A jármű 2000-es évjáratú és az alvázszáma a pótkerék alá van beütve. Átalakításnál a járművet műszaki vizsgára kell vinni, ahol le kell fényképezni az alvázszámot. Eddig gond nincs, csak annyi, hogyha én belerakatok egy normál hengeres tartályt, akkor elveszti a jármű azt a jó tulajdonságát, hogy egyterű, azaz a kétszemélyes kanapét, vagy konyhabútort ezek után nem tudnám beletenni, viszont vizsgabiztosunk kényelmesen le tudná fényképezni az alvázszámot. Az NKH-val már beszéltem, ők csak annyit tudtak mondani, hogy belerakathatom a pótkeréktartályt, de úgy, hogy le tudják fényképezni az alvázszámot. :evil: Az alvázszámot át tudnám üttetni, de: 1. nagyon csúnya lenne; 2. két helyre kellene nagyon csúnyán beütni; 3. vesztene a jármű az értékéből; 4. az előző három pontot figyelembe véve nagyon sokba kerülne :( .

Mit tehetnék ebben a helyzetben? Persze azon kívül, hogy cseréljek autót, ne gázosítsam be és egyebek ;)

Válaszát előre is köszönöm!: ficzek2


Kedves ficzek2!

A probléma nem egyedi, az alábbi megoldások kínálkoznak:
ad1. műszaki vizsgák előtt a tartály kiszerelése, hogy a vizsgán le tudják fotózni az alv. számot,
ad2. alvázszám átüttetése.

Mindkettő költséggel jár. Hogy melyiket választja, függ attól is, hogy meddig szeretné megtartani a járművet. Járjon utána a költségeknek és úgy hozza meg a végső döntést.

Aztán még ott a hengeres tartály lehetősége, bár ez az Ön által is említett kellemetlenségekkel jár(hat).
Üdv: RN (gazzalmegyek.hu)
Avatar
roczei
 
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2011.05.21. 17:34

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: ficzek2 » 2012.05.15. 18:00

Kedves RN!

Válaszát köszönöm, a kellemes benzinárak, a vizsgabiztosok és a pénztárcám 3:1 arányban a hengeres tartályra szavaztak :( :)!

További szép hetet!
ficzek2
 
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2012.05.14. 10:02

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: wayne_chont » 2012.05.18. 07:33

Tisztelt Szakértő!

A 4GAS II mini szettről nem találtam semmit magyarul, csak lengyelül, amennyiben van részletes információja a termékkel kapcsolatban, legyen szíves, ossza meg velem.

Nekem ilyen szettem van kb 1 hónapja, maximálisan elégedett vagyok vele, tökéletesen működik, viszont van néhány kérdésem, amire nem találtam teljeskörűen kielégítő válaszokat.

Az én 2007-es Swiftem benzint csak csecsemő korában ivott, utána áttért az alkoholra, E85power átalakítóval, gond nélkül beletekertem kb 50000 km-t, valóságos táltos lett a kis autóból, mignem kúrmányunk el nem intézte az E85 piacot.
Ekkor jött a képbe a gáz, de szerettem volna megtartani az E85power-t is. A készülék fejlesztőmérnöke szerint a gázszettekkel tökéletesen együttműködik az etanolos cucc, a bekötésnél kell figyelni, hogy a gáz elektronika az injektorok felé menő oldalon az E85 és az ECU közé kerüljön bekötésre.
Ennek ellenére a beépítést végző cég szerelői kikapták belőle az E85 elektronikát, mondván, hogy összeakad a kettő egymással.
Ha jól van kötve, hogy akadhat össze? Nem volt kedvük a bekötésen gondolkodni, vagy a szakértelem hiánya okozta náluk a problémát és egyszerűbb volt ráfogni az E85powerre?
Esetleg valóban összeakadhat a két elektronika?
Utóbbit kétlem, ezért kérem, mondja el nekem, mi lehet az igazság!

Köszönöm!
wayne_chont
 
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2012.05.09. 10:07

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: roczei » 2012.05.18. 12:24

Kedves wayne_chont!

Alap esetben meg kellene férnie problémamentesen a három rendszernek (benzin, E85, LPG).
Természetesen ügyelni kell az elektronika bekötéseire, de kizáró okot (összeakad?) nem tudok.

Az lenne talán a legcélravezetőbb, ha megkérdezné az LPG szettet beépítő műhelytől, mik azok a konkrétumok, amik miatt még sem hagyták az autóban az E85 átalakítót.

Halkan, azért hadd tegyem még hozzá, hogy az E85 átalakító egy LPG-s autóban majd hogy nem csak súlyfelesleg, hiszen arányait tekintve gondolom Ön is döntően autógázzal jár majd.

Amennyiben az "ügy" folytatódna, várjuk a fejleményeket!
Üdv: RN (gazzalmegyek.hu)
Avatar
roczei
 
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2011.05.21. 17:34

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: wayne_chont » 2012.05.18. 13:45

Konkrétumként közölték, hogy összeakad, egyik sem működik tökéletesen. Az E85power fejlesztője szerint a szakértelem hiánya a valós ok, szerintem még hozzájön az is, hogy túlvállalták magukat megrendeléssel és nem is AKARTAK tökölni egy kettős beköteéssel.
Attól függetlenül, hogy LPG a fő üzemanyag-forrásom, továbbra is szerettem volna E85-öt használni az alacsony károsanyag-kibocsájtás, ill. a menettulajdonságok miatt. Tapasztalatból mondom, hogy az alkoholról itt-ott megjelent károsítóhatás-hírek baromságok, ugyanúgy, mint amiket összehordanak a gázüzemmel kapcsolatban is.
Továbbá a bemelegedési fázisban sem mindegy, hogy 430 Ft-os benzint, vagy 360 Ft-os etanolt égetek el.
wayne_chont
 
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2012.05.09. 10:07

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: mikof » 2012.05.26. 09:23

Tisztelt Szerelő!
A 2007-es Opel Zafira B típusú autónkba, melyben egy Z16XE1-es motor van frissen beszereltettünk egy Tomasetti típusú LPG gázrendszert. Az elmúlt hónapban több hosszú úton volt alkalmunk kipróbálni, hiszen több mint 10.000 km-t utaztunk vele. Viszont előjött két hiba.
Először az történt, hogy autópályán, nagy sebességnél, ha hirtelen fékeztem, és reflexből a kuplungot is benyomtam, akkor többször is megtörtént, hogy a motor leállt (anélkül, hogy a sebesség nagyon kicsi lett volna).
Később, kb. 9.000 km megtétele után gázüzemben a kocsi nagyon legyengült, a katalizátor ellenőrző lámpácska kigyúlt, majd villogot, légkondi gyenge lett. Benzin üzemmódban némileg megjavult, de akkor sem volt tökéletes. A gáz minőségére gyanakodtunk, de a szervízbe érve gyújtótrafó hibát mondtak.
Kérdésem az, hogy milyen összefüggésben van a gyújtótrafó és a gázrendszer. Elképzelhető, hogy beszereléskor megsértettek drótokat, és a nem megfelelő bekötés miatt történt ez? Vagy ez a hiba egy 130.000-t futott kocsinál természetes, és a gyújtótrafó árát nem tudom a szerelőn behajtani.
Előre köszönöm válaszát!
Tisztelettel:
Mikó Ferenc
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára mikof 2012.06.03. 17:22-kor.
mikof
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2012.05.25. 11:56

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: Berta » 2012.05.26. 10:52

Két hete szereltettem be egy 1,4-es nyolcszelepes 4 ajtós Daewoo Kalos-ba a gázt.
Napi 75 km-t autózom (90-ban városon kívül) 90-100-as tempóval.

Benzinből 6,7 litert evett, ez most gázból 8,1 liter.

Ez normális értéknek tekinthető?
Én 10%-os többlet fogyasztással (max. 7,5 liter gáz) számoltam.
Mi lehet az oka, hogy a tényleges fogyasztásom ennél jóval magasabb?

Lehet, hogy vissza kéne vinnem a szervizbe, hogy állítsanak rajta?

Válaszát előre is köszönöm!
Berta
 
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2012.05.26. 10:27

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: roczei » 2012.05.26. 13:38

Berta írta:Két hete szereltettem be egy 1,4-es nyolcszelepes 4 ajtós Daewoo Kalos-ba a gázt.
Napi 75 km-t autózom (90-ban városon kívül) 90-100-as tempóval.

Benzinből 6,7 litert evett, ez most gázból 8,1 liter.

Ez normális értéknek tekinthető?
Én 10%-os többlet fogyasztással (max. 7,5 liter gáz) számoltam.
Mi lehet az oka, hogy a tényleges fogyasztásom ennél jóval magasabb?

Lehet, hogy vissza kéne vinnem a szervizbe, hogy állítsanak rajta?

Válaszát előre is köszönöm!


Kedves Berta!

Két hét tapasztalatából még nem érdemes hosszú távú következtetéseket levonni. 1-2 tankolásnál mindenképp többre van szükség. Ha lehet, u.ott tankoljon az elkövetkező "teszt" időszakban.

A 6,7 és a 8,1 l/100 km-es értékek között 21% eltérés van. Ez teljesen normális, főleg a fent leírtak figyelembe vétele mellett (magas bizonytalansági faktor). Az ilyen kis lökettérfogatú járművek esetében egyéb iránt +10-20% között szokott beállni az LPG többletfogyasztás mértéke.

Érdekes, de számomra a fent leírt használat körülményei közepette mért benzines fogyasztási érték tűnik picit magasnak. Illene valahol 6 liter körül maradnia.

Azt javaslom, térjünk vissza a kérdésre 1-2 hónap múlva. Vélhetően akkor már kellő mennyiségű adat áll majd rendelkezésre. A jelenlegi helyzet kapcsán nem látok okot gázszerviz felkeresésére.
Üdv: RN (gazzalmegyek.hu)
Avatar
roczei
 
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2011.05.21. 17:34

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: Berta » 2012.05.26. 17:56

Kedves Szakértő!

Köszönöm a gyors és megnyuktató válaszát.

A viszonylag magas benzines fogyasztás sajnos a 4 ajtós Kalos-oknál normálisnak tekinthető. Ez is szerepet játszott a gáz beszereltetésében. 1.4-as 8 szelepes motor egy kicsit kicsi a 4 ajtos kasznihoz.
6 liter alatti fogyasztást az 5 ajtós változatok tudnak produkálni. Korábban egy 3 ajtós Daewoo Lanos-om volt (abban is 1.4-es 8 szelepes motor volt) és azzal 5,6 - 5,7 literes fogyasztásom volt.

Viszont előnye a tipusnak (Daewoo), hogy nagyon megbízható, és az alkatrészárak (GM, Opel) nincsenek az egekben.
Én csak ajánlani tudom (100000 km-t mentem már a Kalos-szal, korábban 120000 km-t mentem a Lanos-ommal).

Üdv.
Berta
 
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2012.05.26. 10:27

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: herczegpeter » 2012.06.03. 11:40

Tisztelt Szakértő!

Március közepén alakíttattam át az 1,6-os 1998-as AKL-es Octaviámat Landi Renzo gázszettel a Kontor szervízben. Az átalakítás után tapasztaltam, hogy a hideg, de már gázzal hajtott motor alapjárati fordulatról gázadásra kis (fél-egy másodperc) "gondolkodás" után pörög fel. Olyan érzés, mintha egy pillanatra megállna, mintha nem tudna egy rövid ideig a gáz elégni a motorban. Pontosan ezért a Kontoréknál gyújtásra gyanakodtak, de nem foglalkoztak vele érdemben. A jelenség benzinnel abszolút nem, gázzal hajtott meleg motornál kevésbé jelentkezik.

Adalék-információk:
- Az átalakítás során gyertyát is cseréltettem. 3 pólusú NGK BKUR6ET10 volt előtte is (ez a gyári ehhez az autóhoz) és most is. Kontornál azt ajánlották, hogy gyári gyertya menjen bele. Viszont nem hiszem, hogy állítottak rajta elektróda-távolságot.
- Az átalakítás után gyújtáskábelt cseréltem (kis ellenállású, gázüzemhez ajánlott Kugler kábel). Nem javult.
- Trafót is cseréltem (BBT márka). A motor finomabban reagál gázadásokra, de az alap hibajelenség megmaradt.
- Az Akksi alig egy éves Exide Excell 54Ah-s

Mivel lehetne próbálkozni? Gyertyacsere? Esetleg próbálkozzak 1 pólusú gyertyákkal?
Ilyesmire gondoltam:
http://www.skodabolt.hu/presta/product. ... roduct=202
Vagy a gázrendszeren kellene hangolni?

Egy másik problémám is akadt. Az átalakítás után rákérdeztem a műhelyben, hogy mik az adminisztratív teendőim. Azt javasolták, hogy a következő műszakiig, ami októberben esedékes, nem kell semmit tennem.
De a forgalmiba se kell bejegyeztetni?

Válaszát előre is köszönöm:

HP
herczegpeter
 
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2012.03.06. 11:34

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: roczei » 2012.06.04. 14:32

Kedves Péter!

Nagyon nagy valószínűséggel a beállítással lehetnek gondok. Azt javaslom, hogy beszéljen meg egy időpontot a műhellyel, amikor is fogadják a beállítások ellenőrzésére. A Kontor egy nagy tapasztalattal bíró műhely, bizonyára könnyedén megoldják a problémát. A beállítás-ellenőrzés/új beállítás előtt viszont javasolt minimum 100 km-t benzinnel autózni.
Egy a lényeg, ne hagyja annyiban a dolgot, hiszen nem üzembiztos a jármű.

Ami az adminisztratív teendőket illeti, ugyancsak a műhelyben kellene feltenni a következő kérdést: hivatalosan mi a teendő?

Várjuk a fejleményeket!

Üdv!
Üdv: RN (gazzalmegyek.hu)
Avatar
roczei
 
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2011.05.21. 17:34

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: Bencur01 » 2012.06.06. 10:39

herczegpeter írta:Tisztelt Szakértő!
Az átalakítás után tapasztaltam, hogy a hideg, de már gázzal hajtott motor alapjárati fordulatról gázadásra kis (fél-egy másodperc) "gondolkodás" után pörög fel. Olyan érzés, mintha egy pillanatra megállna, mintha nem tudna egy rövid ideig a gáz elégni a motorban.

Egy másik problémám is akadt. Az átalakítás után rákérdeztem a műhelyben, hogy mik az adminisztratív teendőim. Azt javasolták, hogy a következő műszakiig, ami októberben esedékes, nem kell semmit tennem.
De a forgalmiba se kell bejegyeztetni?

Válaszát előre is köszönöm:

HP


A pillanatnyi gondolkozás inkább vmi beállítás lesz. Az sem biztos, hogy a gázos rendszernél van vmi gond. Ilyet pl: fojtószelep potméter szokott csinálni, ha gyengélkedik... A gázpedállal az ember már adagolja a levegőt, de a poti még nem ad infót az ECU-nak, hogy küldje az üa-ot. De lehet ez mástól is. Akár összehangolási hiba... Érdemes autóvillamosságist is felkeresni, egy hibakódkiolvasásra, hátha vmi ott fog kiderülni. És persze a műhelybe is vissza kéne gurulni...

Az adminisztráció: hivatalosan 1 hónap áll rendelkezésre a papírmunkára, de a terv nem szokott ennyi idő alatt elkészülni... Amit kiad tervdoksit az átalakító műhely viszont 1 évig érvényes. Leplezhető a dolog októberig, ha nincs fent a matrica. Én is ezt teszem decemberig. :roll:
Rizikó benne van, hiszen van olyan rendőr, aki ugrik rá, ha észre veszi, van aki nem... KPM-es biztos nem hagyja szó nélkül...:(
Én nem reklámozom. :D
Bencur01
 
Hozzászólások: 20
Csatlakozott: 2012.01.30. 16:43

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: herczegpeter » 2012.06.07. 09:38

roczei írta:Kedves Péter!

Nagyon nagy valószínűséggel a beállítással lehetnek gondok. Azt javaslom, hogy beszéljen meg egy időpontot a műhellyel, amikor is fogadják a beállítások ellenőrzésére. A Kontor egy nagy tapasztalattal bíró műhely, bizonyára könnyedén megoldják a problémát. A beállítás-ellenőrzés/új beállítás előtt viszont javasolt minimum 100 km-t benzinnel autózni.
Egy a lényeg, ne hagyja annyiban a dolgot, hiszen nem üzembiztos a jármű.

Ami az adminisztratív teendőket illeti, ugyancsak a műhelyben kellene feltenni a következő kérdést: hivatalosan mi a teendő?

Várjuk a fejleményeket!

Üdv!


Üdv!

Köszönöm a választ!
Úgy fogok tenni, ahogy javasolta. Beszélek a műhellyel.


Üdv:

HP
herczegpeter
 
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2012.03.06. 11:34

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: herczegpeter » 2012.06.07. 09:43

Bencur01 írta:
herczegpeter írta:Tisztelt Szakértő!
Az átalakítás után tapasztaltam, hogy a hideg, de már gázzal hajtott motor alapjárati fordulatról gázadásra kis (fél-egy másodperc) "gondolkodás" után pörög fel. Olyan érzés, mintha egy pillanatra megállna, mintha nem tudna egy rövid ideig a gáz elégni a motorban.

Egy másik problémám is akadt. Az átalakítás után rákérdeztem a műhelyben, hogy mik az adminisztratív teendőim. Azt javasolták, hogy a következő műszakiig, ami októberben esedékes, nem kell semmit tennem.
De a forgalmiba se kell bejegyeztetni?

Válaszát előre is köszönöm:

HP


A pillanatnyi gondolkozás inkább vmi beállítás lesz. Az sem biztos, hogy a gázos rendszernél van vmi gond. Ilyet pl: fojtószelep potméter szokott csinálni, ha gyengélkedik... A gázpedállal az ember már adagolja a levegőt, de a poti még nem ad infót az ECU-nak, hogy küldje az üa-ot. De lehet ez mástól is. Akár összehangolási hiba... Érdemes autóvillamosságist is felkeresni, egy hibakódkiolvasásra, hátha vmi ott fog kiderülni. És persze a műhelybe is vissza kéne gurulni...

Az adminisztráció: hivatalosan 1 hónap áll rendelkezésre a papírmunkára, de a terv nem szokott ennyi idő alatt elkészülni... Amit kiad tervdoksit az átalakító műhely viszont 1 évig érvényes. Leplezhető a dolog októberig, ha nincs fent a matrica. Én is ezt teszem decemberig. :roll:
Rizikó benne van, hiszen van olyan rendőr, aki ugrik rá, ha észre veszi, van aki nem... KPM-es biztos nem hagyja szó nélkül...:(
Én nem reklámozom. :D


Üdv!

Benzinnel abszolút nem csinálja a "késő felpörgést". Szerintem, ha a fojtószeleppel lenne gond, benzinnel is jelentkezne. De a műhelyben majd mondanak valamit. Remélem.

Forgalmi: én lehet, hogy nem fogok hazárdírozni :)

Köszönöm:

HP
herczegpeter
 
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2012.03.06. 11:34

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: Petero » 2012.06.11. 16:15

Tisztelt Szakertő!

Nekem egy Audi 80 (1991. 1.8 S) autóm van. a problémám az lenne vele, hogy ha beíndítom benzinnel, minden jól műdödik és ha átkapcsolok gázra egy idő után rángat az autó, főleg nagyobb gázadásra. De ha sikerül elszenvednem 10-20 kmet akkor utána megszűnik ez a probléma teljesen. Tökéletesen működik.
Olvastam, hogy több mitn valószinű hogy a membránok keményedtek ki és ki kellesz őket cserelném.
Ha valóban ezt kell majd csinálni szeretném megkérdezni, hogy körülbelül mennyibe is kerülne ez?
Ha pedig már kicserélték a membránokat és az autó 2-3 napot is áll egy helyben, indítás nélkül, ez a probléma előjöhet újra?

Válaszát előre is köszönöm:

Peti
Petero
 
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2012.03.08. 09:22

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: roczei » 2012.06.13. 12:41

Petero írta:Tisztelt Szakertő!

Nekem egy Audi 80 (1991. 1.8 S) autóm van. a problémám az lenne vele, hogy ha beíndítom benzinnel, minden jól műdödik és ha átkapcsolok gázra egy idő után rángat az autó, főleg nagyobb gázadásra. De ha sikerül elszenvednem 10-20 kmet akkor utána megszűnik ez a probléma teljesen. Tökéletesen működik.
...

Kedves Peti!

Két dolog esélyes a hibát illetően:
- a reduktor fűtése nem az igazi, vagy pedig
- tényleg a membránok értek meg a cserére.

Milyen gázrendszer (reduktor) dolgozik az autóban? A membráncsere várható kiadásainak becslése miatt lenne jó ezt tudni.

Ha membráncsere megvalósul, és tényleg ez volt a hiba előidézője, nem szabadna újfent jelentkeznie ennek a hibának.

Üdv!
Üdv: RN (gazzalmegyek.hu)
Avatar
roczei
 
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2011.05.21. 17:34

ElőzőKövetkező

Vissza: Szakértő válaszol

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég

cron