Benzin-gáz szakértő

Ha nem sikerül máshol megoldást találni

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: roczei » 2011.07.07. 17:34

Szia, olyan kérdésem lenne, hogy melyik autómárka és milyen körülmények közepette ad folytonos garanciát gázszett beépítése után.

Azért feszegetem ezt a kérdést, mert ha nincs ilyen, akkor gyakorlatilag garanciális autókat nem igen érdemes átalakítani...

Mi a véleményed ez ügyben?
Üdv: RN (gazzalmegyek.hu)
Avatar
roczei
 
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2011.05.21. 17:34

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: roczei » 2011.07.07. 17:53

Érdekelne, hogy mit kell az alatt érteni: a gázüzem fokozottabban igénybe veszi a gyújtórendszert.
Kell esetleg állítani v.mit a megfelelő működéshez?
A fokozottabb igénybevétel hatásai miben jelentkeznek? No és persze mikor (beszerelésről számítva).
Nyilván nem lehet általánosítani, de azért valamiféle választ azért várnék. :-)
Üdv: RN (gazzalmegyek.hu)
Avatar
roczei
 
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2011.05.21. 17:34

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: H.Szabolcs » 2011.07.07. 17:58

Kedves Látogatók!

A mai szakértő válaszol rovatot megnyitom. Kérdezzenek bátran bármilyen gázzal kapcsolatos témában.
H.Szabolcs
 
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2011.07.04. 11:15

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: roczei » 2011.07.07. 18:00

Szia, pár perce kérdeztem már kettőt is... :-)

Jönnek szépen sorban a gondolatok... :-)
A következő: hallottam róla, hogy pl. Németországban egy autógáz átalakítás nem korlátozódik a gázszett beépítésére, hanem a motor egyes -- gázüzem alatt várhatóan fokozottabb igénybevételt elviselő --alkatrészeinek (szelepülés) a cseréjével indul az átalakítás.
Remélem nem fals az információm...
Mo-on nem hallani ilyesmiről még felajánlás, azaz lehetőég szinten sem.

A kérdés arra irányul, hogy van-e létjogosultsága egyes alkatrészek átalakítás alkalmával történő cseréjére és nagyságrendileg mekkora többlet ktg. keletkezik ilyenkor?
Üdv: RN (gazzalmegyek.hu)
Avatar
roczei
 
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2011.05.21. 17:34

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: roczei » 2011.07.07. 18:06

Egy érdekes kérdés.
A gázüzem minden pozitív hatását említve, gyakorlatilag számszerűsítve a ktg.-megtakarítást, megjelölve a körny. védelmi szempontokat és minden, a benzines üzemhez hasonló gyakorlatot egyszerűen nem értem, hogy miért nem alakíttatnak át többen autót. Én saját környezetemben próbálok -- igaz nem nagy elánnal -- meg némi nemű népszerűsítést végezni, de "notórius" anti-gázos emberekbe botlok... :D

A kérdésem az, hogy ilyen embereket hogyan lehet pl. a gázautózás irányába terelni? Egy-két ötlet jól jönne, mert éves szinten 40-50.000 km-eket megy néhány kollégám és 8-10, sőt e fölötti l/100 km-es fogyasztású autókat használnak.

Köszi!
Üdv: RN (gazzalmegyek.hu)
Avatar
roczei
 
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2011.05.21. 17:34

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: H.Szabolcs » 2011.07.07. 18:09

roczei írta:Szia, olyan kérdésem lenne, hogy melyik autómárka és milyen körülmények közepette ad folytonos garanciát gázszett beépítése után.

Azért feszegetem ezt a kérdést, mert ha nincs ilyen, akkor gyakorlatilag garanciális autókat nem igen érdemes átalakítani...

Mi a véleményed ez ügyben?


Jelenleg sajnos egyik importőr sem ad folytonos garanciát az utólag átalakított gépjárművekre.
A garanciális autók átalakítása csak az arra jogosult szakszervizek számára oldható meg. Ennek lényege, hogy úgy mint egy korábbi Hyundai-os kérdésnél, a garancia az érintett alkatrészekre szűnik meg. A jogosult szelműhelyek pedig egy kifejezetten átalakított gépjárművekre képzett garancia biztosításon keresztül tudják biztosítani a gépjármű garanciáját.
H.Szabolcs
 
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2011.07.04. 11:15

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: H.Szabolcs » 2011.07.07. 18:16

roczei írta:Érdekelne, hogy mit kell az alatt érteni: a gázüzem fokozottabban igénybe veszi a gyújtórendszert.
Kell esetleg állítani v.mit a megfelelő működéshez?
A fokozottabb igénybevétel hatásai miben jelentkeznek? No és persze mikor (beszerelésről számítva).
Nyilván nem lehet általánosítani, de azért valamiféle választ azért várnék. :-)


A gáz levegő keveréket egy kicsivel nehezebb meggyújtani. Azaz a szikra átütéséhez egy kicsivel nagyobb szirafeszültség kell. Ez a nagyobb feszültség egy kicsivel jobban igénybe veszi a gyújtótrafókat, esetleg a gyújtáskábeleket, és persze a gyújtógyertyákat. Átlalánosan elmondható, hogy ezért kell a gyári gyújtógyertyahézagnál 0,1 mm-re kisebb hézagot beállítani. Ezzel csökkenthető a szikrafeszültség.
H.Szabolcs
 
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2011.07.04. 11:15

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: H.Szabolcs » 2011.07.07. 18:20

roczei írta:Szia, pár perce kérdeztem már kettőt is... :-)

Jönnek szépen sorban a gondolatok... :-)
A következő: hallottam róla, hogy pl. Németországban egy autógáz átalakítás nem korlátozódik a gázszett beépítésére, hanem a motor egyes -- gázüzem alatt várhatóan fokozottabb igénybevételt elviselő --alkatrészeinek (szelepülés) a cseréjével indul az átalakítás.
Remélem nem fals az információm...
Mo-on nem hallani ilyesmiről még felajánlás, azaz lehetőég szinten sem.

A kérdés arra irányul, hogy van-e létjogosultsága egyes alkatrészek átalakítás alkalmával történő cseréjére és nagyságrendileg mekkora többlet ktg. keletkezik ilyenkor?


Az információ csak egy kicsit téves. Egyes gyári átalakítások tényleg így kezdődnek, de még a gépjármű megrendelésekor. Azaz itt nem utólagos átalakításról beszélünk. A szelepülék csere itthon is megoldható. Természetesen nem a gázautószerviz cserél szelepüléket, hanem gépműhely. Ezt szoktuk javasolni egyes japán típusoknál, amiknél esetenként tényleg nem bírják a szelepülékek.
H.Szabolcs
 
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2011.07.04. 11:15

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: H.Szabolcs » 2011.07.07. 18:25

Folyt...

Azért nem ezzel kezdjük, mert rengeteg ilyen modellt alakítottak át Magyarországon, és egy-egy esetben jelentkezett csak a szelepülék probléma. Azért az átalakítás előtt korrekt erről tájékoztatni az ügyfelet, és előírni egy szelepvédő adalék használatát. A forgalomban lévő szelepvédő adalékok használata mellett nincsen tudomásom meghibásodásról.
H.Szabolcs
 
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2011.07.04. 11:15

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: roczei » 2011.07.07. 18:30

Azt szeretném megtudni, hogy az eddigi tapasztalataid szerint melyik az a márka/típus/motor, ami kifejezetten jól bírja megfelelő beállítások mellett a gázüzemet.

Melyik márka/típus/motor kombinációból alakítottatok át eddig a legtöbbet? (Top 3 mondjuk)

Melyik átalakítás volt pályafutásod legnagyobb kihívása, mik voltak a buktatók, problémák, és hogyan sikerült túljutni a nehézségeken?

Melyik átalakítás volt a legkülönlegesebb és miért?
Üdv: RN (gazzalmegyek.hu)
Avatar
roczei
 
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2011.05.21. 17:34

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: H.Szabolcs » 2011.07.07. 18:33

roczei írta:Egy érdekes kérdés.
A gázüzem minden pozitív hatását említve, gyakorlatilag számszerűsítve a ktg.-megtakarítást, megjelölve a körny. védelmi szempontokat és minden, a benzines üzemhez hasonló gyakorlatot egyszerűen nem értem, hogy miért nem alakíttatnak át többen autót. Én saját környezetemben próbálok -- igaz nem nagy elánnal -- meg némi nemű népszerűsítést végezni, de "notórius" anti-gázos emberekbe botlok... :D

A kérdésem az, hogy ilyen embereket hogyan lehet pl. a gázautózás irányába terelni? Egy-két ötlet jól jönne, mert éves szinten 40-50.000 km-eket megy néhány kollégám és 8-10, sőt e fölötti l/100 km-es fogyasztású autókat használnak.

Köszi!


Elnézést, hogy ezt írom, de a "notórius" anti-gázos emberek vagy direkt saját maguk, környezetük, és a pénztárcájuk ellenségei. Én még egyel sem találkoztam akinek ész érveik lettek volna. A tényekre világítva a legtöbben belátják, hogy a gázüzem nem egy "álzöldek" áltak felfújt lufi. Az anyagi oldalt tekintve pedig csak az általános iskolás anyagot kell ismerni, hogy belássák, MEGÉRI.
H.Szabolcs
 
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2011.07.04. 11:15

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: roczei » 2011.07.07. 18:48

Szabolcs, köszönöm szépen a mai hozzászólásokat, válaszokat!

Azt gondolom, hogy amíg az oldal meg nem többszörözi a taglétszámát, addig nincs túl sok keletje a szakértői részvételnek a fórumon. A lényeg, hogy az oldal mögött megfelelő szakértői bázis áll, ami kész az oldal látogatói által feltett kérdések megválaszolására.
Üdv: RN (gazzalmegyek.hu)
Avatar
roczei
 
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2011.05.21. 17:34

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: H.Szabolcs » 2011.07.07. 18:52

roczei írta:Azt szeretném megtudni, hogy az eddigi tapasztalataid szerint melyik az a márka/típus/motor, ami kifejezetten jól bírja megfelelő beállítások mellett a gázüzemet.

Melyik márka/típus/motor kombinációból alakítottatok át eddig a legtöbbet? (Top 3 mondjuk)

Melyik átalakítás volt pályafutásod legnagyobb kihívása, mik voltak a buktatók, problémák, és hogyan sikerült túljutni a nehézségeken?

Melyik átalakítás volt a legkülönlegesebb és miért?


Azt nem tudom megmondani, hogy melyik modell bírja legjobban a gázüzemet. Rengeteg típus fut az utakon sok-sok éve problémamentesen. A megfelelő karbantartások mellett bármelyik európai és amerikai modellt ajánlani tudom. Most, hogy kérdezed, talán egyetlen BMW modellel sem találkoztam, ami problémás lett volna, szakszerű áalakítás mellett.

Melyik átalakítás volt a legnagyobb hihívás? Természetesen az első! Nem felejtem el, egy akkor talán 2 éves Jaguar X Type volt amit egyedül kellett megcsinálnom. Két nap kellett rá, de végeztem vele. :)

Rengeteg olyan autóval találkoztam, amik már sok szervizt megjártak eredmények nélkül. Rendszerint a kitartás, a gondolkodás és a megfelelő kapcsolatok segítettek megoldani aproblémát. Szerintem nem szégyen tanulni és segítséget kérni nálunk okosabb, vagy tapasztaltabb szakemberektől, esetleg a gyártó technikusaitól. Nem egyszer volt rá példa, hogy a felvett és elküldött adatokból a gyár technikusai rá tudtak vezetni a jó megoldásra, vagy ha ez sem segített, akkor az inernet segítségével távdiagnosztikával javítottunk meg közösen autókat. Az interneten rengeteg autógyártói infó van csak meg kell keresni azokat.
H.Szabolcs
 
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2011.07.04. 11:15

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: H.Szabolcs » 2011.07.07. 18:58

roczei írta:Szabolcs, köszönöm szépen a mai hozzászólásokat, válaszokat!

Azt gondolom, hogy amíg az oldal meg nem többszörözi a taglétszámát, addig nincs túl sok keletje a szakértői részvételnek a fórumon. A lényeg, hogy az oldal mögött megfelelő szakértői bázis áll, ami kész az oldal látogatói által feltett kérdések megválaszolására.


Nagyon szívesen! A későbbiekben is vállalom a megtisztelő feladatot. Addig is sok sikert az oldalnak!
H.Szabolcs
 
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2011.07.04. 11:15

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: H.Szabolcs » 2011.07.07. 19:11

lnagy írta:Tisztelt Szakértő!

Nekem egy 97 es évjáratú 2.0 Honda Accordom van, ami automata. Nem régiben lett az autó gázosítva Zavoli hengerenkéti befecskendezésű rendszerrel.
Sajnos nem élvezhetem azt, hogy az autó lenne olyan jó gázzal mint benzinnel, mert az autó nem úgy viselkedik. Amikor egy bizonyos fordulaton megtartom, tehát nem gyorsítok nem lassítok akkor a motor elkezd rángatni amit a fordulatszámlálón is láthatok. Ha elkezdek gyorsítani akkor megszűnik, vagy esetleg egy magasabb fordulat tartományban autózom.
Az autót már visszavittem a szerelőműhelyben, ahol a gáznak a firmware-t újrahúztuk és 50/90/130 nál vizsgáltuk a befecskendezett mennyiséget és azt mondták, hogy innentől kezdve ugyan azt tudja mint benzinnel, pedig hiába tudtam a problémát reprodukálni úgyis, hogy a laptop rajta volt. Nézte a szerelő a befecskendezett mennyiséget, de az nem változott. Rángatás közben visszakapcsoltuk benzinre és megszűnt majd újból vissza gázra és újból elkezdett rángatni a kocsi.
Ekkor elvittem egy másik gáz szerelőműhelybe ahol azt mondták, hogy cseréljem ki az elosztófedelem és a gyertyapipákat. Sajnos ezek nem olcsó dolgok az autómhoz és nincs rá semmi biztosíték arra, hogy a a probléma megoldódik. Elvittem egy autószerelőhöz leellenőrizte a gyújtásomat, elosztófedelet kitakarította, de sajnos a probléma még mindig fenn áll.
Kipróbáltam most egy másik használt gyújtáskábel szettel de sajnos a probléma még mindig tapasztalható.
Gyertyáim most lettek cserélve.

Bízom az ön szaktudásában és hátha van valamilyen jó ötlete vagy tapasztalata ezzel kapcsolatban.

Üdvözlettel: Nagy Dávid


Kedves Dávid!

A leírt jelenségek alapján, ha tényleg rendben van a gyújtás, akkor az üzemanyag mennyiségével, illetve az injektálás időpillanatával helet gond. Első lépésben ellelőriztetni kell, hogy megfelelő sorrendben vannak e lekötve az injektorok. Ha igen, akkor milyen hosszúak a gumi gázcsövek az injektortól a szívócsőig és onnan a szívószelepig. Ha az is rövid ((max 10-12 cm) a Honda érzékeny rá) akkor a befecskendezési időket kell ellenőrizni. Jellemzően a honda modelleknél elég kicsik a benzines idők, és ha túl nagy szállítóképességű befecskendezőket használnak a beépítésnél, akkor a minimum nyitási idő (kb 2-3 ms) közelében lesz a gázos befecskendezési idő. Esetenként a fordulati, de kis terheléses üzemmód alatt az alapjárati idő alá megy a befecskendezés. Ez okozhat "ideges" rángató járást nagyon kis terhelésű állapotban. Várhatóan ez az utolsó a probléma igazi okozója. Ha nincs lehetőség kisebb injektor beépítésére, akkor a befecskendezési időpillanat eltolásával lehet egy kicsit kompenzálni ezt az üzemet.
H.Szabolcs
 
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2011.07.04. 11:15

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: H.Szabolcs » 2011.07.07. 19:13

Köszönöm Mindenkinek a figyelmet!

Üdvözlettel:

Hársch Szabolcs
GÁZAUTÓ HUNGÁRIA Kft. Szekszárd
H.Szabolcs
 
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2011.07.04. 11:15

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: vj 2011 » 2011.07.11. 10:48

Üdvözlet Mindenkinek!

Érdeklődöm, hogy mely esetekben javasolt szelepvédő adalékot használni az lpg üzemhez . Nekem Chevrolet Lacetti 1.4 16v 95 Le van átalakítva, 15 ezer km-t mentem eddig, az átalakítás óta. Nem szeretnék bajt, ha kell beszerzem és használom, de a pénzt nem akarom kidobni.
Előre is köszönöm a választ.
vj 2011
 
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2011.06.30. 11:05

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: lnagy » 2011.07.11. 11:43

Tamás írta:A leírtak alapján én is a gyújtásra gondolok. Nagyon sok esetben tapasztalunk ilyen problémát, ami benzinnel tökéletes. Viszont, ha tényleg a gyújtás a ludas akkor a legtöbb esetben a hirtelen, főleg kis sebességről való gyorsításoknál is be kell piciket rángatnia.



Sajnos, gyorsuláskor és hirtelen gáznál nem tapasztalható a tünet, csak sebesség tartásnál Elvittem egy másik gázműhelyben és ott azt mondták, hogy szerintük és a a gáz ECU szerint kicsi a fúvókáknak a mérete.
Ez okozhatja az általam leírt tünetet? Illetve egy 2.0 kocsinak mekkora a megfelelő fúvóka méret?

Az ECU programozásánál lehet beállítani "Gyorsítást" ez mit jelent? Be kell hogy legyen pipálva vagy sem? Mi a különbség ha be van mint ha nincs? Fogyasztásban jelentkezik változás?

Köszönettel: Nagy Dávid
lnagy
 
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2011.07.05. 07:28

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: Hfefe » 2011.07.11. 19:43

Sziasztok! A ledes gázmennyiség visszajelzővel kapcsolatban lenne kérdésem. Olvasgattam, hogy az csak egy caccperkb jelző, de azért lehetséges-e valamilyen normálisabb beállításra? ( tele állapotban villágít mind a négy zöld, majd 50 km megtétele után már csak egy, leállok majd menet közben 2 led világít, amikor meg fogy a gáz a piros meg alig vagy nem is világít hanem simán átvált benzinre. Tudok valamit tenni ez ügyben? Vagy netán valaki? kösz
Hfefe
 
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2011.07.01. 10:15

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: H.Szabolcs » 2011.07.12. 07:06

vj 2011 írta:Üdvözlet Mindenkinek!

Érdeklődöm, hogy mely esetekben javasolt szelepvédő adalékot használni az lpg üzemhez . Nekem Chevrolet Lacetti 1.4 16v 95 Le van átalakítva, 15 ezer km-t mentem eddig, az átalakítás óta. Nem szeretnék bajt, ha kell beszerzem és használom, de a pénzt nem akarom kidobni.
Előre is köszönöm a választ.


Kedves VJ 2011!

A Chevrolet modellek nem igényelnek külön védelmet. Használja nyugodtan a gépjárművét és élvezze a kedvező árú tankolásokat!
H.Szabolcs
 
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2011.07.04. 11:15

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: H.Szabolcs » 2011.07.12. 07:12

Hfefe írta:Sziasztok! A ledes gázmennyiség visszajelzővel kapcsolatban lenne kérdésem. Olvasgattam, hogy az csak egy caccperkb jelző, de azért lehetséges-e valamilyen normálisabb beállításra? ( tele állapotban villágít mind a négy zöld, majd 50 km megtétele után már csak egy, leállok majd menet közben 2 led világít, amikor meg fogy a gáz a piros meg alig vagy nem is világít hanem simán átvált benzinre. Tudok valamit tenni ez ügyben? Vagy netán valaki? kösz


Kedves Hfefe!

A ledes visszajelző tényleg csak tájékoztató pontosságú, de a leírtaknál sokkal jobban kellene mutatnia a gázszintet. Természetesen a ledek programozhatóak, hogy kb milyen ütemben jelezzék a fogyást. Azonban a leírtak alapján ellenőriztetném a multiszelepen lévő jeladó által mért értékeket. Ha össze-vissza mér akkor várhatóan multiszeleppel, vagy a jeladóval lesz a probléma, ha mindig ugyan úgy csal akkor pedig a szintjelző beállításával.
H.Szabolcs
 
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2011.07.04. 11:15

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: H.Szabolcs » 2011.07.12. 07:27

lnagy írta:
Tamás írta:A leírtak alapján én is a gyújtásra gondolok. Nagyon sok esetben tapasztalunk ilyen problémát, ami benzinnel tökéletes. Viszont, ha tényleg a gyújtás a ludas akkor a legtöbb esetben a hirtelen, főleg kis sebességről való gyorsításoknál is be kell piciket rángatnia.



Sajnos, gyorsuláskor és hirtelen gáznál nem tapasztalható a tünet, csak sebesség tartásnál Elvittem egy másik gázműhelyben és ott azt mondták, hogy szerintük és a a gáz ECU szerint kicsi a fúvókáknak a mérete.
Ez okozhatja az általam leírt tünetet? Illetve egy 2.0 kocsinak mekkora a megfelelő fúvóka méret?

Az ECU programozásánál lehet beállítani "Gyorsítást" ez mit jelent? Be kell hogy legyen pipálva vagy sem? Mi a különbség ha be van mint ha nincs? Fogyasztásban jelentkezik változás?

Köszönettel: Nagy Dávid


Tisztelt Nagy Úr!

Mint korábban már írtam, az adagolt mennyiséggel és az adagolás kezdetével lehet a probléma. A rendszerek többségénél a gyorsítás az injektálási sorrend megváltoztatását jelenti (pl hosszú csövek esetén). Tehát a gázos befecskendező mondjuk egy szekvenciával korábban fecskendez be, így eltűntethető az a késedelem, amit a nem megfelelő befúrás okoz. A kicsi fúvókák engem egy kicsit meglepnek. A leírtak alapján azt várnám, hogy nagyok a fúvókák (legalábbis kis terhelésen). Az előfordulhat, hogy az alapjáraton nagy fúvókák terhelésen már kicsinek bizonyulnak. Jellemzően ez változó szelepvezérlésű motoroknál fordul elő. Ez esetben a szakműhelynek több szoftveres korrekcióra is van lehetősége a különböző üzemekre. Javaslom egy alaposabb, vagy a beszerelő műhely felkeresését. A gépjármű átalakítása addig nem fejeződik, de amíg ezt a hibát meg nem szüntetik.
H.Szabolcs
 
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2011.07.04. 11:15

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: lnagy » 2011.07.13. 07:22

H.Szabolcs írta:
lnagy írta:
Tamás írta:A leírtak alapján én is a gyújtásra gondolok. Nagyon sok esetben tapasztalunk ilyen problémát, ami benzinnel tökéletes. Viszont, ha tényleg a gyújtás a ludas akkor a legtöbb esetben a hirtelen, főleg kis sebességről való gyorsításoknál is be kell piciket rángatnia.



Sajnos, gyorsuláskor és hirtelen gáznál nem tapasztalható a tünet, csak sebesség tartásnál Elvittem egy másik gázműhelyben és ott azt mondták, hogy szerintük és a a gáz ECU szerint kicsi a fúvókáknak a mérete.
Ez okozhatja az általam leírt tünetet? Illetve egy 2.0 kocsinak mekkora a megfelelő fúvóka méret?

Az ECU programozásánál lehet beállítani "Gyorsítást" ez mit jelent? Be kell hogy legyen pipálva vagy sem? Mi a különbség ha be van mint ha nincs? Fogyasztásban jelentkezik változás?

Köszönettel: Nagy Dávid


Tisztelt Nagy Úr!

Mint korábban már írtam, az adagolt mennyiséggel és az adagolás kezdetével lehet a probléma. A rendszerek többségénél a gyorsítás az injektálási sorrend megváltoztatását jelenti (pl hosszú csövek esetén). Tehát a gázos befecskendező mondjuk egy szekvenciával korábban fecskendez be, így eltűntethető az a késedelem, amit a nem megfelelő befúrás okoz. A kicsi fúvókák engem egy kicsit meglepnek. A leírtak alapján azt várnám, hogy nagyok a fúvókák (legalábbis kis terhelésen). Az előfordulhat, hogy az alapjáraton nagy fúvókák terhelésen már kicsinek bizonyulnak. Jellemzően ez változó szelepvezérlésű motoroknál fordul elő. Ez esetben a szakműhelynek több szoftveres korrekcióra is van lehetősége a különböző üzemekre. Javaslom egy alaposabb, vagy a beszerelő műhely felkeresését. A gépjármű átalakítása addig nem fejeződik, de amíg ezt a hibát meg nem szüntetik.


Tisztelt Szakértő!

Elvittem tegnap a gázszakműhelybe ahol szerelték és megállapították, és belátták, hogy a fúvókák mérete kicsi. Habár azt mondták, hogy biztos nem ez a baja, de kicserélték. Azt mondták hogy gyorsításkor lehetett volna érezni, hogy nem megy az autó, nem pedig bizonyos tartományon belül egyenletes terhelésnél rángat a kocsi.
2,2mm volt benne és most tettünk bele egy 2,5mm átmérőjűt,mert 2,4 nem volt. Majd az ECU-t programoztunk és most tesztelek. Remélem, hogy most már jó lesz. Eddig pozitív.
Egy pár nap múlva leírom a tapasztalataimat, ha esetleg valakinek hasonló problémája lesz.

Üdv: Dávid
lnagy
 
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2011.07.05. 07:28

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: H.Szabolcs » 2011.07.13. 13:37

Tisztelt Dávid!

Köszönöm! Várom a tapasztalatok megosztását.
Jó utat az autóval!

Üdv: H.Szabolcs
H.Szabolcs
 
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2011.07.04. 11:15

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: fityfiritty » 2011.07.19. 13:49

Azt szeretném kérdezni, hogy van-e esetleg különleges szervizigénye a benzinrendszernek azt követően, hogy gázüzemre tért át az autó?
fityfiritty
 
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2011.07.16. 07:02

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: roczei » 2011.07.20. 08:58

Hello!
Vezérműszíj csere lesz az autómon hamarosan. Okozhat-e ez fennakadást a gázos üzemben? Szükség lehet-e a beállítások ellenőrzésére? Mit kell tennem, hogy ne legyen anomália az eddigi üzembiztos működésben?
Köszönöm!
Üdv: RN (gazzalmegyek.hu)
Avatar
roczei
 
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2011.05.21. 17:34

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: H.Szabolcs » 2011.07.21. 07:51

fityfiritty írta:Azt szeretném kérdezni, hogy van-e esetleg különleges szervizigénye a benzinrendszernek azt követően, hogy gázüzemre tért át az autó?


A benzines rendszernek nincsen szüksége különleges karbantartásra gázüzem esetén. Ajánlatos azonban nem túl sok benzint tartani a benzintartályban. Sajnos a hazai üzemanyagok elég gyorsan "tönkremennek", bizonyos alkotók kiválnak, és ezek lerakódásokat okozhatnak az üzemanyagellátó rendszerben, pl az injektorokban. Léteznek benzin stabilizáló adalékok amik azért javítanak a helyzeten. Ha már gond van akkor pedig javasolt egy injektor tisztítás, vagy tisztító folyadék használata. A lényeg, hogy injektoros autót mindig benzinnel indítsuk és csak utána váltsunk át gázra. Ezzel használjuk a benzines rendszert, és csökkenthetjük a lerakódás veszélyét. Figyelni kell, hogy túl kevés benzin se legyen a tartályban, mert ha véletlenül elfogy akkor az üzemanyagpumpa pillanatok alatt leég. Az ideális mennyiség 1/4 tank környékén van.
H.Szabolcs
 
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2011.07.04. 11:15

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: H.Szabolcs » 2011.07.21. 07:58

roczei írta:Hello!
Vezérműszíj csere lesz az autómon hamarosan. Okozhat-e ez fennakadást a gázos üzemben? Szükség lehet-e a beállítások ellenőrzésére? Mit kell tennem, hogy ne legyen anomália az eddigi üzembiztos működésben?
Köszönöm!


Kedves fórumozó!
A vezérmű szíj csere nem befolyásolja egyik üzemanyagrendszer működését sem. Ellenőriztetni csak akkor kell a rendszert, ha meg kellett bontani valamilyen okból. (Pl: helyhiány miatt) A körültekintőbb gázautó szervizek igyekeznek úgy elhelyezni a gázrendszer elemeit, hogy azok a későbbi karbantartásokkor ne akadályozzák a munkák elvégzését.
H.Szabolcs
 
Hozzászólások: 27
Csatlakozott: 2011.07.04. 11:15

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: qq » 2011.07.21. 20:06

H.Szabolcs írta:
fityfiritty írta:Azt szeretném kérdezni, hogy van-e esetleg különleges szervizigénye a benzinrendszernek azt követően, hogy gázüzemre tért át az autó?


A benzines rendszernek nincsen szüksége különleges karbantartásra gázüzem esetén. Ajánlatos azonban nem túl sok benzint tartani a benzintartályban. Sajnos a hazai üzemanyagok elég gyorsan "tönkremennek", bizonyos alkotók kiválnak, és ezek lerakódásokat okozhatnak az üzemanyagellátó rendszerben, pl az injektorokban. Léteznek benzin stabilizáló adalékok amik azért javítanak a helyzeten. Ha már gond van akkor pedig javasolt egy injektor tisztítás, vagy tisztító folyadék használata. A lényeg, hogy injektoros autót mindig benzinnel indítsuk és csak utána váltsunk át gázra. Ezzel használjuk a benzines rendszert, és csökkenthetjük a lerakódás veszélyét. Figyelni kell, hogy túl kevés benzin se legyen a tartályban, mert ha véletlenül elfogy akkor az üzemanyagpumpa pillanatok alatt leég. Az ideális mennyiség 1/4 tank környékén van.

Tehát jól értem, hogy ez a benzinpumpa leégés csak akkor fordulhat elö, ha egy csepp benzin sincs benne?
qq
 
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2011.07.02. 11:21

Re: Benzin-gáz szakértő

HozzászólásSzerző: neger » 2011.07.30. 07:43

Tisztelt szakértő!
Nekem van 1 benzin-gázos 1.3-as kocka ladám.
Az lenne a kérdésem hogy érdemes e sport légszűrőt beszerelni a hagyományos zárt helyett?
http://www.nteam.hu/?t=productoverview&kod=N00003226
http://www.nteam.hu/?t=productoverview&kod=N00002344
Ezekre gondoltam!
Javítana ez valamit a teljesítményen ill.a fogyasztáson?
Esetleg valami más javaslat?Szivesen meghalgatok tapasztalatokat.
neger
 
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2011.07.30. 07:23

ElőzőKövetkező

Vissza: Szakértő válaszol

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég

cron