Benzin-gáz (LPG) fórum

Benzin-gáz (LPG, CNG) és dízel-gáz (DG)

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásSzerző: roczei » 2011.09.20. 09:05

Holnaptól 6 forinttal nő a benzin és 7 forinttal a gázolaj ára.
Mostanában töretlen a trend felfelé. :-(
Üdv: RN (gazzalmegyek.hu)
Avatar
roczei
 
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2011.05.21. 17:34

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásSzerző: qq » 2011.09.20. 18:53

roczei írta:Holnaptól 6 forinttal nő a benzin és 7 forinttal a gázolaj ára.
Mostanában töretlen a trend felfelé. :-(

Szarjunk rá mig a gázt nem emelik. :D
(Persze nem komoly.)
Bár lassan tényleg csodaszámba megy, hogy nincs emelés.
qq
 
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2011.07.02. 11:21

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásSzerző: kerandrew » 2011.09.27. 08:30

Helló !

Megoldást szeretnék egy problémámra. 1.6-os 16 szelepes opel-ba zavoli rendszer van egy féléve beépítve.

Gyertya csere óta a motor alacsony fordulaton szaggatva húz, hideg motornál, és 2000-es fordulat felett a jelenség nem jelentkezik. bosch egypólusú gyertyát rakattam bele 0,7-re állítva a hézagot.

Tanácsokat előre is köszönöm

Üdv. kerandrew
kerandrew
 
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2011.09.22. 11:14

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásSzerző: roczei » 2011.09.29. 08:02

kerandrew írta:Helló !

Megoldást szeretnék egy problémámra. 1.6-os 16 szelepes opel-ba zavoli rendszer van egy féléve beépítve.

Gyertya csere óta a motor alacsony fordulaton szaggatva húz, hideg motornál, és 2000-es fordulat felett a jelenség nem jelentkezik. bosch egypólusú gyertyát rakattam bele 0,7-re állítva a hézagot.

Tanácsokat előre is köszönöm

Üdv. kerandrew

Szia, ha a gyertyacsere óta van gond, akkor ott keresendő a hiba.
Vagy a hézag nem megfelelő, vagy a típus. Előtte is egypólusú volt benn?
Én pl. folyamatosan gyári NGK 3 pólusú gyertyákat használok gázzal és tökéletesen működik minden.
Üdv: RN (gazzalmegyek.hu)
Avatar
roczei
 
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2011.05.21. 17:34

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásSzerző: roczei » 2011.10.05. 04:45

Piaci körkép: gázzal hajtott autók 2,5 millióig:
http://www.autonavigator.hu/hasznaltaut ... lioig-6003
Üdv: RN (gazzalmegyek.hu)
Avatar
roczei
 
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2011.05.21. 17:34

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásSzerző: kerandrew » 2011.10.05. 11:27

roczei írta:
kerandrew írta:Helló !

Megoldást szeretnék egy problémámra. 1.6-os 16 szelepes opel-ba zavoli rendszer van egy féléve beépítve.

Gyertya csere óta a motor alacsony fordulaton szaggatva húz, hideg motornál, és 2000-es fordulat felett a jelenség nem jelentkezik. bosch egypólusú gyertyát rakattam bele 0,7-re állítva a hézagot.

Tanácsokat előre is köszönöm

Üdv. kerandrew

Szia, ha a gyertyacsere óta van gond, akkor ott keresendő a hiba.
Vagy a hézag nem megfelelő, vagy a típus. Előtte is egypólusú volt benn?
Én pl. folyamatosan gyári NGK 3 pólusú gyertyákat használok gázzal és tökéletesen működik minden.


helló ! roczei

Valóban a gyertya hézaggal volt a probléma a szerelő átbaszott 1,0 mm-re állította pedig azt mondta 0,7re teszi. Sk. megnéztem és beállítottam. Hihetetlen , hogy szinte senkibe nem lehet bízni.

köszi a tapasztalatokat. Mindenből lehet tanulni.
üdv.. kerandrew
kerandrew
 
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2011.09.22. 11:14

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásSzerző: combi27 » 2011.10.05. 16:19

Sziasztok!

olvastam némely elrettentő dolgot hogy a gázüzem hogy teszi tönkre a motort.
Legtöbben a hengerfejtömítés tönkremenetelét jósolják, a szelepek elégését, és az egész hengerfej rozsdásodását belülről, valamint a kipufogórendszer tönkremenetelét.
Többen elmondták hogy hidegen nem ajánlatos gázzal indítani a kocsit, mert úgy még hamarabb tönkremegy.Meg hogy speciális gyertya, és valamilyen vizzel nem keveredő szintetikus olaj kell a motorba.
Vélemények erről?
Autóm: Mazda 626 2.0 karburátoros 1983-as évjárat, keverőfejes, elektronikus reduktorral szerelt rendszer.Hengerfejtömítés, és teljes gyújtásrendszer csere volt mielőtt a gázszett belekerült.
Mondjuk gyerekkoromban sok ilyen Mazdát láttam gázosra átalakítva,ebből kiindulva strapabíró lehet.
combi27
 
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2011.09.03. 11:01

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásSzerző: ThomasMD » 2011.10.05. 22:04

Sziasztok! Verona 2-es rendszert ismeri valaki?
ThomasMD
 
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2011.10.05. 21:51

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásSzerző: roczei » 2011.10.11. 07:15

Tegnap (37.000 km után) sor került a gázszűrő cseréjére.
Kisimult az alapjárat és egyenletesebb a gyorsítás is.
A szűrőcsere után menet közbeni beállítás ellenőrzés is történt.
Minden rendben volt, nem volt szükség a beállítások módosítására.
Üdv: RN (gazzalmegyek.hu)
Avatar
roczei
 
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2011.05.21. 17:34

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásSzerző: fityfiritty » 2011.10.17. 10:42

Valakinek van esetleg tapasztalata Peugeot 307-essel?
2002-es évjárat, 1.4-es moci, 75 pacival.
Nem igazán látom, hogy gázt tetetnek Pözsókba... Szóval???
fityfiritty
 
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2011.07.16. 07:02

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásSzerző: Tamás » 2011.10.18. 05:40

Nagyon sok Peugeot jár gázzal, és minden gond nélkül.
Tamás
 
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2011.07.05. 17:24

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásSzerző: zsoltika » 2011.10.30. 08:17

Sziasztok,hibás az értékelések oldal!
a hengerek számánál kihagytátok a 3 hengerest :)márpedig nekem az van.
lehet ezért nem fogadja el a küldést.
zsoltika
 
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2011.08.13. 13:03

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásSzerző: roczei » 2011.10.30. 08:52

zsoltika írta:Sziasztok,hibás az értékelések oldal!
a hengerek számánál kihagytátok a 3 hengerest :)márpedig nekem az van.
lehet ezért nem fogadja el a küldést.

Zsolti, jogos! :-D
Tedd meg, hogy beírod 4 hengerre, aztán én átteszem majd 3-ra, ha az IT-s fejleszti majd a funkciót!

Kösz a visszajelzést!
Üdv: RN (gazzalmegyek.hu)
Avatar
roczei
 
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2011.05.21. 17:34

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásSzerző: Golfdva » 2011.10.31. 14:59

Hello!

Valaki megtudná mondani,hogy a reduktort és a lpg mágnesszelepét összekötő csőben miért van az a kunkor?Csak mert az enyém szivárgott és egy sima flexibilis csőre tudtam kicserélni.
köszönöm,G.
Golfdva
 
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2011.06.30. 12:19

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásSzerző: gery55 » 2011.11.04. 18:41

nem rég olvastam, hogy LPG-s autóval is le lehet hajtani a mélygarázsba októbertől.
A cikk az itt van:
http://www.alternativenergia.hu/gazauto ... osan/39191

tehát mostantól bárhol-bármikor lehajthatok a mélygarázsba? És ha a mélygarázs bejáratánál ugyan úgy meg van az LPG üzemmel behajtani tilos tábla?
A cikk megemlíti, hogy csak a multiszeleppel felszerelt autókkal szabad a lehajtás (én ezt honnan tudom meg, hogy ilyen-e - januárban volt az átalakítás)

köszi
gery55
 
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2011.08.26. 13:47

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásSzerző: Dverez » 2011.11.05. 09:45

Sziasztok!

Honda Jazz (2002, 1.4) autom van es kertem arajanlatot a helyi hivatalos LPG szerviztol.
BRC es PRINS rendszereket ajanlottak a megbizhatosag es a minoseg miatt 2 ev garanciaval, szelep-olajozassal es potkerek-tartallyal. Olajozas nelkul nem szerelik be, mert japan a motor.
Az arakat eleg draganak tartottam, ezert elalltam az egesztol (ez volt 4 napja es tegnap talaltam meg ezt az oldalt).
Angliaban elek es atszamitva a BRC rendszert 555000 HUF-ert, a PRINS-t 630000 HUF-ert szerelnek be (£1570, illetve £1770). Tenyleg ennyire jok ezek a rendszerek, vagy csak ekkora haszonnal dolgoznak? (Az automat kb. 600000HUF-ert tudnam jelenleg eladni, szoval az LPG beszerelessel 1 arban van).
Azon gondolkoztam, hogy inkabb hazaautozom es otthon szereltetem be az LPG-t de nem tudom, hogy melyik masik lenne a megfelelo, vagy ajanlott?

Udv.
Dverez
 
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2011.11.05. 01:49

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásSzerző: VVTLI » 2011.11.06. 21:26

Gyere haza és Dunakeszin a Medic-car beépíti neked max 250 eFT. A mocskos angol az ottani bérekhez árazta be a cuccokat. A BRC itthoni képviselete is elég körülményes. Az enyémbe se akarták berakni. Nekem 1.8 TS Corollám van. A már említett cég nem problémázott ennyit. Landi Renzo szett került be egy 10.000 km alatt a tartályban feloldódó szelepkenő TUNAP nevű adalékkal. A Prinsről hallottam már de nem ér annyival többet. ;)
VVTLI
 
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2011.08.29. 20:02

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásSzerző: Dverez » 2011.11.07. 18:03

Koszi szepen a gyors valaszt! Mar csak a hazautat kell beiktatni a programomba...
Dverez
 
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2011.11.05. 01:49

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásSzerző: Levi » 2011.11.08. 08:17

Sziasztok!
Skoda Octavia 1.6 mpi autóm van, amit a Skoda Dual néven benzin-gázüzeműként is forgalmaz, tehát az én kocsim is átalakítható. A benzinárak alakulása arra késztet, hogy megtegyem ezt a lépést. Az átalakítás költségéről érdeklődtem 200-250 ezer HUF körül lenne.
Többféle LPG rendszer létezik, az én kocsimhoz melyik az ideális, vagy mindegy melyiket választom?
Ha megtörténik az átalakítás, akkor pl szervízeléskor, vagy forgalmi vizsgánál milyen többlet költséggel lehet számolni a normál benzin üzeműhöz képest?
Üdv.
Levi
 
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2011.11.08. 08:11

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásSzerző: roczei » 2011.11.08. 08:30

Levi írta:Sziasztok!
Skoda Octavia 1.6 mpi autóm van, amit a Skoda Dual néven benzin-gázüzeműként is forgalmaz, tehát az én kocsim is átalakítható. A benzinárak alakulása arra késztet, hogy megtegyem ezt a lépést. Az átalakítás költségéről érdeklődtem 200-250 ezer HUF körül lenne.
Többféle LPG rendszer létezik, az én kocsimhoz melyik az ideális, vagy mindegy melyiket választom?
Ha megtörténik az átalakítás, akkor pl szervízeléskor, vagy forgalmi vizsgánál milyen többlet költséggel lehet számolni a normál benzin üzeműhöz képest?
Üdv.


Szia, több féle rendszer is alkalmas, adott műhelytől függ (éppen mit szerelnek).
Az ár, amit írtál, teljesen OK, bár nyilván ez is műhely- és szettfüggő.

Egy nagyon fontos dolog: a szetten ne spórolj, mert a plusz 10-20-30 eFt bőven meghozza az árát --- kisebb szervizigény, kevesebb gond/macera.

Ott alakíttass majd, ahol van sorozatengedély. Ezzel több 10 eFt-ot meg tudsz spórolni. Ajánlatos a lakhelyedhez viszonylag közeli szerelőműhelyet választani, mert ha garanciális javítás miatt több 100 km-t kell utaznod, az sajna a Te veszteséged lesz. Egyébként ajánlom KUPON programunkat. :-)

Szervizelés általában 20-30 ekm-enként van gázüzemnél, ekkor 8-15 eFt-ot kell fizetned. A magasabb árban már gázszűrő-csere is van. Műszaki vizsgánál plusz néhány ezer Ft-os ktg.-gel kell számolnod.

Kb. 20 ekm után beszélhetsz teljes megtérülésről.

Üdv!
Üdv: RN (gazzalmegyek.hu)
Avatar
roczei
 
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2011.05.21. 17:34

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásSzerző: Levi » 2011.11.08. 11:55

Üdv!
Ez a sorozatengedélyes dolog hogy működik pontosan? Nem minden szerelő rendelkezik vele?
Miskolcon felhívtam két műhelyt és az alábbi tájékoztatást adták:

Első: 185.000 HUF az átalakítás/2 nap alatt/ + 11.800 HUF valami engedély amivel mennem kell a NKH-hoz, utána pedig forgalmi vizsgára + 12.000 HUF, Nem értettem pontosan h milyen rendszert de szerintem Landi Renzót szerelnek.

Második: 200-215.000 HUF az átalakítás a tartály mértétől függően,/2 nap itt is/ +10.000 HUF a gázengedély amivel mehetek az okmányirodába és ott adnak új forgalmit. Vizsgázni nem kell csak mikor amúgy is lejárna 2014-ben. Itt Zavoli rendszert szerelnek. (telefon alapján ez utóbbi szervíz tünt profibbank viszont jóval drágábbak)

Nekem kicsit furcsa hogy a két műhelyben eltérő tájékoztatást adnak az ügymenettel kapcsolatban... Melyik lehet az igaz?
Levi
 
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2011.11.08. 08:11

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásSzerző: roczei » 2011.11.08. 12:15

Szia!

Nem, nem mindegyik műhely rendelkezik u.azokra az autókra sorozatengedéllyel, ezért lehet a különbség.
Teljes költségre kérj ajánlatot mindkét helyről. Az ajánlott szettek márkája egyébként megfelelő, a jobbak közé tartoznak, bízhatsz bennük.
Üdv: RN (gazzalmegyek.hu)
Avatar
roczei
 
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2011.05.21. 17:34

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásSzerző: Levi » 2011.11.16. 08:47

Sziasztok!

A múlt héten elvittem a kocsit egy olyan szerelőhöz, aki rendelkezik sorozatengedéllyel (Octavia 1.6i)
Mindennel együtt 245.000 HUF lenne az átszerelés, ebben benne van a papírmunka (10.000) meg egy tank gáz (kb. 10.000). Szerelés után 15 napon belül új forgalmit kell kérnem a Okmányirodán.

Egy másik szerelő telefonban informálisan 185.000 HUF-t mondott csak a szerelésre, ehhez jön a gázengedély (10.000) meg mivel ott nincs sorozatengedély, le kell engedélyeztetni az NKH-nál, ami szintén pénzbe kerül és azt említette, hogy talán vizsgáztatni is kell?... Ez olcsóbbnak tűnik, de van vele egy csomó macera meg futkosás, én az 1. verzióra hajlok, ahogy már korábban is javasoltátok.

Még annyi tart vissza kicsit az egésztől, hogy a Skoda szalonban azt mondták, ha átalakíttatom, akkor az átalakított alkatrészekre bukik a garnacia. 2013-02-ig garis a kocsi.
Levi
 
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2011.11.08. 08:11

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásSzerző: roczei » 2011.11.16. 08:58

Levi írta:Sziasztok!

A múlt héten elvittem a kocsit egy olyan szerelőhöz, aki rendelkezik sorozatengedéllyel (Octavia 1.6i)
Mindennel együtt 245.000 HUF lenne az átszerelés, ebben benne van a papírmunka (10.000) meg egy tank gáz (kb. 10.000). Szerelés után 15 napon belül új forgalmit kell kérnem a Okmányirodán.

Egy másik szerelő telefonban informálisan 185.000 HUF-t mondott csak a szerelésre, ehhez jön a gázengedély (10.000) meg mivel ott nincs sorozatengedély, le kell engedélyeztetni az NKH-nál, ami szintén pénzbe kerül és azt említette, hogy talán vizsgáztatni is kell?... Ez olcsóbbnak tűnik, de van vele egy csomó macera meg futkosás, én az 1. verzióra hajlok, ahogy már korábban is javasoltátok.

Még annyi tart vissza kicsit az egésztől, hogy a Skoda szalonban azt mondták, ha átalakíttatom, akkor az átalakított alkatrészekre bukik a garnacia. 2013-02-ig garis a kocsi.


245.000 Ft egy picit soknak tűnik, de ez van (a műhely nem KUPON-beváltó?). Én is az első alternatíva szerint csináltattam az autóm, nem volt sok macera vele.
Ha egy szerelő műhely nem meggyőződéssel nyilatkozik a hivatali ügymenetről, enyhén szólva is gyanús...
Ami a garanciavesztést illeti, úgy van, ahogy azt a Skoda szalonban mondták. Az átalakítás által érintett alkatrészekre tudomásom szerint biztosítást lehet kötni, így kivédhető a dolog. Utóbbit én is csak hallottam, de ha érdekel, szívesen utánajárok.
Üdv: RN (gazzalmegyek.hu)
Avatar
roczei
 
Hozzászólások: 154
Csatlakozott: 2011.05.21. 17:34

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásSzerző: aquila1900 » 2011.11.16. 09:57

Hornet írta:Kedves Szakértő!

Remek dolog, hogy rátok találtam, mert vannak gázos autóim és vannak problémák is.
Az egyik autó egy 2007-es Skoda Fabia 1.6 102 Le autó. Még frissen 2007-ben szereltettem bele neves szervizben LANDIRENZO Omegas szettet. 2009 nyaráig problémamentesen működött, de azóta több a gond, mint az öröm. Épp a jövő héten viszem szervizbe most már kezdjenek vele valamit, mert elegem van. A jelenség úgy kezdődött, hogy a motor - értelem szerűen benzinnel - nem akart indulni, és ez ráadásul a fiammal történt Horvátországban. Sikerült neki hazajönni, természetesen első utunk a baráti körhöz tartozó szerelőhöz vezetett, aki átnézte az üzemanyag rendszert és érdekes dolgokat talált. Először is a tankban benzin helyett valami bűzös löttyöt, ami feloldotta a benzinszivattyúnál lévő benzincsövet, a benzinszivattyút tartó műanyag "edény" tömítő gumigyűrűjét. Tank és üzemanyag vezeték tisztítás, szűrő, gumialkatrészek cseréje következet és az autó rendben üzemelt. Mi naívak arra gondoltunk, hogy a srácnak sikerült valami nagyon rossz benzint tankolni és ez okozta a problémát. Ekkor 78000 km volt az autóban. Sajnos a jelenség azóta többször, egyre rövidebb idő eltelte és km megtétele után megismétlődött még háromszor. Jelenleg 114.000 km van az autóban. A legutóbbi pár hete történt, de sajnos a szokásos alkatrészek cseréje után sem indult és nem ment az autó benzinnel. Indítás után nem pörög fel a motor, egyenetlenül jár, kihagy 1-2 henger. Műszeres diagnosztika következett, amiből arra következtettek, hogy egy vagy több benzin befecskendező ment tönkre. Egyet ki is cseréltek, az autó pár száz km-ig majdnem jó volt, de aztán megint jelentkezett az indítási probléma, az egyenetlen járás és kihagyás, valamint egy korábban nem tapasztalt jelenség, hogy a benzinfogyasztás drasztikusan megnőtt. Ezt pillanatnyi fogyasztás mérőn nagyon jól lehet látni is. Jelenleg itt tartunk és szidom magamat, hogy 2 évtizedes dízeles korszak után hagytam magam megfertőzni a benzin-gázzal. Örülnék, ha magyarázatot és persze megoldást találnál a leírt problémákra, azért is mert azt sejtem a szervizben arra hivatkoznak, hogy minden a legnagyobb rendben a gázszettel, csak nem jól üzemeltettem az autót.
Köszönettel

Üdv Hornet! (és a tisztelt publikum... :D )

Van valami fejlemény az általad leírt benzinrendszer-problémával kapcsolatban? Megoldódott esetleg? Azért kérdezem, mert ezt a hsz-t akár én is írhattam volna... pontosan ugyanezt tapasztalom/tapasztaltam én is. Az AC pumpát kiszereltem (még mielőtt olvastam volna ezt a fórumot) és ugyanaz történt nálam is: a gumiágy szétmállva, a szivattyú haldoklik... Ezek után tanácstalan vagyok, mert ezek szerint hiába szerelem be az új AC-t, a gond újra jelentkezik majd? Nem olcsó mulatság sűrűn AC-t cserélgetni, nem beszélve arról, hogy az ember jogosan várja el, hogy az adott rendszer jól működjön így is-úgy is!
Várom minden segítő szándékú fórumozó írásait, aki tippekkel, ill. konkrét megoldási javaslatokkal tudna szolgálni!!! :roll:
U.I.: az EGR nálam okés...
aquila1900
 
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2011.11.16. 09:40

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásSzerző: hopka » 2011.11.16. 20:13

Sziasztok!!

Valaki megtudná nekem mondani, hogy ha egyedi átalakítási engedéllyel alakíttatom át az autót akkor szükséges a forgalmi csere vagy pedig a megjegyzés rovatba beleírják hogy kettős üzemű.
Előre is köszönöm szépen a választ!!
hopka
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2011.11.08. 11:43

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásSzerző: Hornet » 2011.11.20. 11:41

Helló Aquila!
Sajnállak, hogy Te is beleestél ebbe a csapdába! Nem írtad milyen az autód, de gondolom Skoda. Először is úgy vettem észre, hogy főleg ennél a típusnál jelentkeznek ezek a gondok. Eddig még senki nem adott ésszerű magyarázatot arra, hogy mitől alakul át, megy szét a benzin az autóban. Szóval nálam a történet folytatása az, hogy megkerestem a beszerelő szervizt (Dunakeszi, MediCar) és közöltem kezdjenek valamit az autóval, mert használhatatlan. A vizsgálat eredményét borítékolhattam volna, mert állításuk szerint minden rendben van, a gázszett tökéletes,a magyar benzin szar. Arra a kérdésemre, hogy a kannában tárolt szar magyar benzin miért nem alakul át valami benzolos löttyé, a nyekergésen kívül nem adtak magyarázatot.
Használjak benzin stabilizátort és nem lesz probléma. De nálam nem csak az volt a gond, hogy megváltozott a benzin, hanem a hidegindítás sem ment, alig akart az autó beindulni kitakarított benzin rendszerrel és friss benzinnel sem. Ennek az orvoslására, (nem mondták ugyan) állítottak valamit az autón, amitől jobb lett a hideg indítás, de 100-150 km megtétele után a "kipufogógáz-ellenőrző rendszer" jelző lámpa kigyullad.
Törlés, majd újból ugyanaz a szitu. Erre azért rájöttem, hogy állítottak a keverékképzésen, de most gázzal dús a keverék és ezt jelzi a szerkezet. Egyszóval, nem tudják úgy beállítani a keverékképzést, a motorvezérlő elektronikát, hogy az megfeleljen mind a benzines hidegindításnak, mind a tartós gázüzemeltetésnek. folyt. köv.
Hornet
 
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2011.07.18. 13:40

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásSzerző: aquila1900 » 2011.11.20. 12:52

Hornet írta:Helló Aquila!
Sajnállak, hogy Te is beleestél ebbe a csapdába! Nem írtad milyen az autód, de gondolom Skoda. Először is úgy vettem észre, hogy főleg ennél a típusnál jelentkeznek ezek a gondok. Eddig még senki nem adott ésszerű magyarázatot arra, hogy mitől alakul át, megy szét a benzin az autóban. Szóval nálam a történet folytatása az, hogy megkerestem a beszerelő szervizt (Dunakeszi, MediCar) és közöltem kezdjenek valamit az autóval, mert használhatatlan. A vizsgálat eredményét borítékolhattam volna, mert állításuk szerint minden rendben van, a gázszett tökéletes,a magyar benzin szar. Arra a kérdésemre, hogy a kannában tárolt szar magyar benzin miért nem alakul át valami benzolos löttyé, a nyekergésen kívül nem adtak magyarázatot.
Használjak benzin stabilizátort és nem lesz probléma. De nálam nem csak az volt a gond, hogy megváltozott a benzin, hanem a hidegindítás sem ment, alig akart az autó beindulni kitakarított benzin rendszerrel és friss benzinnel sem. Ennek az orvoslására, (nem mondták ugyan) állítottak valamit az autón, amitől jobb lett a hideg indítás, de 100-150 km megtétele után a "kipufogógáz-ellenőrző rendszer" jelző lámpa kigyullad.
Törlés, majd újból ugyanaz a szitu. Erre azért rájöttem, hogy állítottak a keverékképzésen, de most gázzal dús a keverék és ezt jelzi a szerkezet. Egyszóval, nem tudják úgy beállítani a keverékképzést, a motorvezérlő elektronikát, hogy az megfeleljen mind a benzines hidegindításnak, mind a tartós gázüzemeltetésnek. folyt. köv.


Üdv Hornet!

Nekem nem Skodám van és nem is új autó (lassan 20 éves), de ezen kívül szinte minden egyezik az általad leírtakkal. Várom a folytatást, mert én még előtte vagyok a probléma megoldásának. A köv. lépés az elkerülhetetlen AC csere, aztán meglátjuk... Máshol is körbekérdezem a hozzáértő emberkéket, hátha az egyik szakértő megmondja a valódi okokat. Máshol azt a választ kaptam én is, hogy nagy valószínűséggel valóban a benzines ECU "elhülyülése" az okozója az egésznek. Csak még azt nem tudom, erre mi a megoldás??? Beállítások, stb. - esetleg jó lesz, majd tartós gázos használat után minden kezdődik elölről?????? :roll: :cry: :cry:
aquila1900
 
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2011.11.16. 09:40

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásSzerző: combi27 » 2011.11.20. 17:46

Szombaton tankoltam a Balatonalmádiban található LPG kúton, és jelezte a kutas hogy a jövő héttől (11.21) drágul az LPG 6-8 forinttal.
Nagyon örülök neki hogy megkezdődött a felzárkóztatása a benzin mellé :evil:
...3 hónapja gázos a kocsim de azóta kb annyit ment fel az ára mint a benziné :(
combi27
 
Hozzászólások: 11
Csatlakozott: 2011.09.03. 11:01

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásSzerző: aquila1900 » 2011.11.20. 19:07

combi27 írta:Szombaton tankoltam a Balatonalmádiban található LPG kúton, és jelezte a kutas hogy a jövő héttől (11.21) drágul az LPG 6-8 forinttal.
Nagyon örülök neki hogy megkezdődött a felzárkóztatása a benzin mellé :evil:
...3 hónapja gázos a kocsim de azóta kb annyit ment fel az ára mint a benziné :(


Lesz ez még így se... :evil:
Mindenkori vezéreink tesznek róla, hogy minden szempontból élhetetlen legyen kis országunk - miért pont az LPG ára legyen kivétel???
aquila1900
 
Hozzászólások: 6
Csatlakozott: 2011.11.16. 09:40

ElőzőKövetkező

Vissza: Autógáz fórum

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég

cron