Oldal: 1 / 9

Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásElküldve: 2011.06.13. 12:48
Szerző: admin
Nagy valószínűséggel ez a téma lesz a leglátogatottabb... ;)

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásElküldve: 2011.07.01. 16:20
Szerző: roczei
Hali!
Én arra lennék kíváncsi, hogy az agytógyártók adnak-e ki hivatalos irányelveket az autóikba szerelt motorok gázüzemrevalósága kapcsán.

Egyszer írtam a Porsche Hungáriának, mert beleszerelmesedtem egy 1.6-os (102 LE) Passatba, és gondoltam megkérdem, van-e autógázos irányelvük. Meglepetésre 1-2 órán belül választ is kaptam a kérdésemre:
"A Volkswagen-konszern gyártmányaiban a CHGA jelű 1,6 literes benzinmotor
alkalmas LPG (autógáz) üzemre. (ez a gyárilag gázüzemre kialakított autók
motorja). a Porsche Hungaria Kft nem foglalkozik átalakítással. Más
benzinmotor gázüzemre átalakításakor figyelembe kell venni, hogy az
átalakítás csak a tulajdonos felelősségére történik, ekkor megszűnik a
gyári garancia a motorra, és néhány funkció nem fog működni, vagy másképp
fog működni. További átalakítással kapcsolatos kérdéseivel kérem forduljon
bármelyik hivatalos márkaszervizünkhöz ahol készséggel állnak az ön
rendelkezésére.
"
A legújabb fejlesztésű BiFuel motorról (CHGA) írta, hogy alkalmas LPG-re. Jópofa dolog... Nálunk nem is biztos, hogy kapható.

Na, mindegy, gondoltam pontosítom a kérdést, meg is tettem, de arra már nem érkezett egy szó sem.

Lehet, hogy írok még néhány nagy gyártónak, hátha válaszra méltatnak. Azért jutott ez eszembe, mert kering a neten pl. egy olyan lista, ami azokat az autótípusokat tartalmazza, amik nem alakíthatók át...

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásElküldve: 2011.07.03. 09:26
Szerző: repiferi
Sziasztok!
Még új vagyok a témában és csak most gondolkodom gázüzemre valo átállásra!
Akérdésem a következő:Agk tipus Opel SINTRA 2,2 16v.Érdemes -e belekezdeni egy ilyen motor gázositásába,nem kimondottan a bekerülési összegre gondolok itt,persze az sem mellékes,hanem a megbizhatoság ami nálam az első helyen szerepel.Van-e valakinek ilyen tapasztalata evvel kapcsolatban?Akülönbözö topikokat olvasva nem kevés problémával küzdenek az emberek.
Ezek szerelési vagy gázrendszer problémák lehetnek?
Ebben szeretnék segitséget kapni tőletek!

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásElküldve: 2011.07.03. 09:50
Szerző: roczei
Nekem is hasonló kérdésem lenne, csak a legújabb, MAZDA 3 1.6 és 1.8 kapcsán.
Esetleg használ ilyet valaki LPG-vel? Vagy hallott, látott ilyet v.ki?

repferi! Ha egy szett jól be van állítva, nem kell azzal semmit sem csinálni. Nyilván előfeltétel, hogy megfelelően karbantartott legyen az autó. Sokan elhanyagolják az olajcseréket, gyertyacseréket, aztán ha ebből adódóan hiba lép fel, máris a gázra fogják --- tévesen!

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásElküldve: 2011.07.06. 12:58
Szerző: Tacskó
Sziasztok,

Tudnátok ajánlani valakit itthon, akinél be tudnék szerezni ECU programozó kábelt (USB) Landi Renzo Omegas-hoz?

Köszönöm

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásElküldve: 2011.07.07. 19:55
Szerző: Hfefe

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásElküldve: 2011.07.15. 19:51
Szerző: roczei
15 ezer helyett már 21 ezer van az olajban (Valvoline 10w40). Hamarosan cserélem, nem terveztem ekkora etapot, de most így jött össze ;) ; általában 15 ezrenként kap friss olajat az autó.
A lényeg: ma néztem olajszintet és szokás szerint semmi fogyás. Ez nem lepett meg, de ez az első olyan etap, ami során csak gázüzemmel mentem. Az olaj színe szép világos még mindig, :o benzinnel ez már 5 ezer km után sötétebb lenne.
Egy hónap múlva cserélem, kíváncsi vagyok, hogy mutat majd az 5 literes Szentkirályis flaskában... :)

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásElküldve: 2011.07.18. 14:43
Szerző: Hornet
Kedves Szakértő!

Remek dolog, hogy rátok találtam, mert vannak gázos autóim és vannak problémák is.
Az egyik autó egy 2007-es Skoda Fabia 1.6 102 Le autó. Még frissen 2007-ben szereltettem bele neves szervizben LANDIRENZO Omegas szettet. 2009 nyaráig problémamentesen működött, de azóta több a gond, mint az öröm. Épp a jövő héten viszem szervizbe most már kezdjenek vele valamit, mert elegem van. A jelenség úgy kezdődött, hogy a motor - értelem szerűen benzinnel - nem akart indulni, és ez ráadásul a fiammal történt Horvátországban. Sikerült neki hazajönni, természetesen első utunk a baráti körhöz tartozó szerelőhöz vezetett, aki átnézte az üzemanyag rendszert és érdekes dolgokat talált. Először is a tankban benzin helyett valami bűzös löttyöt, ami feloldotta a benzinszivattyúnál lévő benzincsövet, a benzinszivattyút tartó műanyag "edény" tömítő gumigyűrűjét. Tank és üzemanyag vezeték tisztítás, szűrő, gumialkatrészek cseréje következet és az autó rendben üzemelt. Mi naívak arra gondoltunk, hogy a srácnak sikerült valami nagyon rossz benzint tankolni és ez okozta a problémát. Ekkor 78000 km volt az autóban. Sajnos a jelenség azóta többször, egyre rövidebb idő eltelte és km megtétele után megismétlődött még háromszor. Jelenleg 114.000 km van az autóban. A legutóbbi pár hete történt, de sajnos a szokásos alkatrészek cseréje után sem indult és nem ment az autó benzinnel. Indítás után nem pörög fel a motor, egyenetlenül jár, kihagy 1-2 henger. Műszeres diagnosztika következett, amiből arra következtettek, hogy egy vagy több benzin befecskendező ment tönkre. Egyet ki is cseréltek, az autó pár száz km-ig majdnem jó volt, de aztán megint jelentkezett az indítási probléma, az egyenetlen járás és kihagyás, valamint egy korábban nem tapasztalt jelenség, hogy a benzinfogyasztás drasztikusan megnőtt. Ezt pillanatnyi fogyasztás mérőn nagyon jól lehet látni is. Jelenleg itt tartunk és szidom magamat, hogy 2 évtizedes dízeles korszak után hagytam magam megfertőzni a benzin-gázzal. Örülnék, ha magyarázatot és persze megoldást találnál a leírt problémákra, azért is mert azt sejtem a szervizben arra hivatkoznak, hogy minden a legnagyobb rendben a gázszettel, csak nem jól üzemeltettem az autót.
Köszönettel

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásElküldve: 2011.07.19. 05:31
Szerző: Tamás
Sajnos vannak ilyen problémák! 2 dologra gyanítok:
- Vagy rosszul van beállítva a gázüzem, és eltanítja a benzinrészt, ilyenkor szokott hibaüzenetet adni, bár dús keveréknél nem. Egy pár hétig csak benzinnel kellene járni, ha megszűnik a hiba akkor biztos ez a baj
- A benzininjektorok elkormosodtak nagyon erős injektortisztítás javasolt, és szintén benzinnel járás
Szappanos autógáz

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásElküldve: 2011.07.19. 08:42
Szerző: roczei
Ilyesmi nálam is előfordult már: nehézkes, döcögős reggeli első indítás. Fél évente 20 liter V-Powert egy ütemben el szoktam használni, magas fordulaton ráadásul. Ez azért jó, mert nem lustulnak el a benzininjektorok, ill. a lerakódásokat is valamelyest eltávolítja azokról. Mikor még csak benzinnel ment az autóm, akkor is megitattam V-Powerrel.
Nekem megoldotta a nehézkes reggeli indítást...

A másik dolog, hogy gázos autómba sosem tankolok egyszerre 5 liternél több benzint, mivel 3 hónap után elkezd(ene) kocsonyássá válni a benya. Gyakorlatilag megromlik. Kiválnak belőle alkotók és kocsonyássá, gélessé válik.

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásElküldve: 2011.07.19. 19:49
Szerző: Hornet
Sziasztok!
Köszi az észrevételeket! Mostanában, hogy drasztikusan romlott a benzines indítás sokat járok benzinnel. A hidegindítás katasztrofális, majd egy kicsit kisimul a járás (közel sem tökéletes, egyenletes). Menet közben nem érzékelek különösebb dolgokat a motorból, de a fogyasztás jóval magasabb a normálisnál. Leállás után még meleg motornál is nagyon rossz az indítás, kihagy, zakatol. A befecskendezők kb. 2-3 hete ultrahangos tisztításon estek át, semmi javulás. Egyébként eddig is használtam adalékot, (SPURI) de nem érzékeltem a hasznosságát. Szóval ez a gázautózás nagyon GÁZ! Ha rákölt az ember kb.300.000 Ft-ot elvárhatná, hogy kapjon egy működőképes dolgot és ne keljen bűvészkedni mindenféle nem tudományos trükkökkel! Gondolok itt ara, hogy ennyi meg annyi benzin legyen a tankban, így meg úgy járjak benzinnel, ilyen meg olyan benzint tankoljak, használjak adalékot ne használjak. A mai technikai szinten ennyi pénzért ez katasztrofális! Természetesen a beszerelő cégek, szervizek ilyen apró dolgokról nem ejtenek szót, hogy lesz egy megbízhatatlan, szar rendszered!
A másik dilemmám, mitől, miért változik meg a benzin?! Ez abszurd! Ezekkel a rendszerekkel valami irtózatosan nincs rendben. Milyen dolog az, hogy a gázos elektronika, meg képes változtatni az eredeti vezérlés! Ez nagyon nem egzakt!
És a szervizek, gyártók mossák kezeiket? Nekem még a szerviz hozzáállására nincs tapasztalatom - csak a jövő hétre kaptam időpontot - de nem ámítom magam! Pedig amelyik termék ilyen hibákat tud produkálni az rossz, nem szabad beépíteni, értékesíteni!

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásElküldve: 2011.07.20. 05:46
Szerző: Tamás
Hibakódot nem ír az autó? Ilyen hibát általában az EGR szelep szokott csinálni.Sajnálom, hogy ilyen tapasztalatod van az autógázról, ezért harcolok a normális profi műhelyekért!

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásElküldve: 2011.07.20. 09:00
Szerző: roczei
Tamás írta:Hibakódot nem ír az autó? Ilyen hibát általában az EGR szelep szokott csinálni.Sajnálom, hogy ilyen tapasztalatod van az autógázról, ezért harcolok a normális profi műhelyekért!

Akkor lehet, hogy nálam is az EGR szelep tömődött el kissé...?!
Éppen szerelőnél van az autó, megnézetem vele. Köszi a tippet!

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásElküldve: 2011.07.20. 18:51
Szerző: Hornet
Sziasztok!
Hibakódról nem tudok, csak benzines üzemnél jelzet égéskimaradást. A Medic-Car szerelte a rendszert, úgy gondoltam ők profik. Írnál arról az EGR szelepről, nemigazán ismerem.

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásElküldve: 2011.07.21. 08:35
Szerző: roczei
Hornet írta:Sziasztok!
Hibakódról nem tudok, csak benzines üzemnél jelzet égéskimaradást. A Medic-Car szerelte a rendszert, úgy gondoltam ők profik. Írnál arról az EGR szelepről, nemigazán ismerem.

Szia, én nem lenni autó szerelő, de...
Tegnap kitisztították az EGR szelepet, volt benne korom, de megfelelően működött, zárt állapotban volt.
Az EGR szelep a kipufogógáz el, ill. visszavezetéséért felelős és el tud tömődni/koszolódni. Jellemzően koromlerakódásról, olajsárról van szó, ami a szelep működését negatív irányba változtatja (nem megy a nyitás-zárás).
Az EGR szelep hivatása az autóban az, hogy visszavezeti a kipufogógázt az égéstérbe, akkor amikor a motort terheljük. Ezzel a kipufogógáz NO (nitrogén oxid) tartalmát csökkenti. Gyakorlatilag csak környezetvédelmi okból helyezték el a gépkocsiban a mérnökök.

Itt egy cikk, ami a hibák orvoslását említi: http://www.muszaki-vizsga-zoldkartya.hu/cikkek/egr-szelep-hiba.html

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásElküldve: 2011.07.22. 13:55
Szerző: roczei
Upsz (Üres utakat hozhat a 400 forintos benzin):
http://index.hu/gazdasag/magyar/2011/07/22/benzin/

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásElküldve: 2011.07.24. 17:08
Szerző: roczei
A szelepvédő (TUNAP) télen és nyáron is használható?
Esetleg tapasztalat v.kinél?
Köszi!

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásElküldve: 2011.07.26. 11:16
Szerző: roczei
Sziasztok!

Tudtok esetleg mondni néhány céget, esetleg közig. szervet, ahol gázos flotta, vagy csak néhány gázos autó üzemel?
Pl. rendőrség, vagy kisebb-nagyobb vállalkozás.

Köszi!

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásElküldve: 2011.07.29. 04:39
Szerző: roczei
Hornet írta:Sziasztok!
Köszi az észrevételeket! Mostanában, hogy drasztikusan romlott a benzines indítás sokat járok benzinnel. A hidegindítás katasztrofális, majd egy kicsit kisimul a járás (közel sem tökéletes, egyenletes). Menet közben nem érzékelek különösebb dolgokat a motorból, de a fogyasztás jóval magasabb a normálisnál. Leállás után még meleg motornál is nagyon rossz az indítás, kihagy, zakatol. A befecskendezők kb. 2-3 hete ultrahangos tisztításon estek át, semmi javulás. Egyébként eddig is használtam adalékot, (SPURI) de nem érzékeltem a hasznosságát. Szóval ez a gázautózás nagyon GÁZ! Ha rákölt az ember kb.300.000 Ft-ot elvárhatná, hogy kapjon egy működőképes dolgot és ne keljen bűvészkedni mindenféle nem tudományos trükkökkel! Gondolok itt ara, hogy ennyi meg annyi benzin legyen a tankban, így meg úgy járjak benzinnel, ilyen meg olyan benzint tankoljak, használjak adalékot ne használjak. A mai technikai szinten ennyi pénzért ez katasztrofális! Természetesen a beszerelő cégek, szervizek ilyen apró dolgokról nem ejtenek szót, hogy lesz egy megbízhatatlan, szar rendszered!
A másik dilemmám, mitől, miért változik meg a benzin?! Ez abszurd! Ezekkel a rendszerekkel valami irtózatosan nincs rendben. Milyen dolog az, hogy a gázos elektronika, meg képes változtatni az eredeti vezérlés! Ez nagyon nem egzakt!
És a szervizek, gyártók mossák kezeiket? Nekem még a szerviz hozzáállására nincs tapasztalatom - csak a jövő hétre kaptam időpontot - de nem ámítom magam! Pedig amelyik termék ilyen hibákat tud produkálni az rossz, nem szabad beépíteni, értékesíteni!

Hornet!
Én autópályán 200 km-t mentem Shell V-Powerrel és megszűntek a reggeli indítási gondok. Nem olvastam vissza, de talán már írtam, hogy időnként meg kell hajtani benzinnel is rendesen az autót. Gázüzemben irtó keveset fut benzinnel az autó --- nyilván nem véletlenül :-D , de szükség van a benzin rendszer használatára is a dugulások, injektor ellustulások, lerakódások elkerülése véget. Azt gondolom, hogy fél évre előre én most kipipáltam minden hasonló nehézséget reggelente. Mindenképpen ajánlom neked is, hogy pályatempón legalább 100 km-t menj prémium üzemanyaggal.
Üdv!

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásElküldve: 2011.08.01. 14:08
Szerző: H.Szabolcs
roczei írta:A szelepvédő (TUNAP) télen és nyáron is használható?
Esetleg tapasztalat v.kinél?
Köszi!


Tisztelt Roczei!

Az adalék természeresen egész évben használható. Nincsen jelentősége a külső hőmérsékletnek.

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásElküldve: 2011.08.01. 14:12
Szerző: H.Szabolcs
roczei írta:Sziasztok!

Tudtok esetleg mondni néhány céget, esetleg közig. szervet, ahol gázos flotta, vagy csak néhány gázos autó üzemel?
Pl. rendőrség, vagy kisebb-nagyobb vállalkozás.

Köszi!


Kedves Roczei!

Ha jól tudom a Primagáz, és a Flaga is gázos autókat használ! :D Még szép!
Taxitársaságoknál is fellelhetőek nagyobb flották, de azokat jellemzően egyének üzemeltetik, nem pedig a társaságok.

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásElküldve: 2011.08.11. 14:06
Szerző: roczei
Aki még nem látta, ajánlom! Nagyon ott van:
http://www.youtube.com/watch?v=GHgRi1LV-yg&feature=share
8-) Tegnap találtam...

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásElküldve: 2011.08.14. 15:05
Szerző: Lilith
Sziasztok!
Gondolkozom 1990-es Jeep Cherokeem átalakításán.
Még nincs tapasztalatom a gázzal, amikor már tűrhetetlen lett a benzinár, a másik autómat etanolosra alakítottam. Ma már abba is 302 Ft-ért tankoltam literjét...
Mi a különbség a "rózsás" és az injektoronkénti befecskendezéses között? Melyik a költséghatékonyabb, hosszútávon? Ahogy olvasgattam, az enyémbe bőven elég az egyszerűbb és olcsóbb rózsás fajta.
Melyik márkát érdemes választani? Olvastam olyat is, hogy használtan jobban megéri megvenni a szettet, ez mennyire igaz, milyen buktató van egy használt szettben?

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásElküldve: 2011.08.15. 05:42
Szerző: Tamás
Ezekbe az autókba bőven megéri a gázt belerakni! Ha az autó hengerenkénti injektoros/ ebbe csináltak sokfélét/ akkor csak a hengerenkénti gázrendszert javaslom.
Használt szettekkel csak a baj van ,és nincs rá garancia!

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásElküldve: 2011.08.19. 09:05
Szerző: roczei
Egy friss átfogó ORIGÓ cikk a gázautózásról (LPG + CNG):
http://www.origo.hu/auto/20110817-korkep-a-gazautozasrol.html
Szerepel a cikkben elnagyolt és felületes dolog is, ill. a dízel-gáz hiányzik teljes egészében.
Ettől függetlenül nem rossz persze...! :-)

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásElküldve: 2011.08.27. 12:10
Szerző: szogyics
Sziasztok!
Gondoltam a gázüzemre való átállásra,de még tapasztalatlan vagyok ebben a témában,ezért kérnék némi segítséget.A kocsim 2004-es,1.5-ös Nissan Almera.A kérdésem a következő lenne:
milyen típusú rendszert tudnátok ajánlani(én azt hallottam hogy az olaszok a legjobbak)és Debrecenben
hol érdemes beszereltetni?Előre is köszi a segítséget.

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásElküldve: 2011.08.29. 11:41
Szerző: roczei
szogyics írta:Sziasztok!
Gondoltam a gázüzemre való átállásra,de még tapasztalatlan vagyok ebben a témában,ezért kérnék némi segítséget.A kocsim 2004-es,1.5-ös Nissan Almera.A kérdésem a következő lenne:
milyen típusú rendszert tudnátok ajánlani(én azt hallottam hogy az olaszok a legjobbak)és Debrecenben
hol érdemes beszereltetni?Előre is köszi a segítséget.

Szia!
Az oldalon, ha a Képes riportok között (LPG) keresgetsz, könnyen rátalálhatsz egy ilyen átalakított autóra.
Ismerem a gazdáját, elég sokat megy. Zavoli rendszer van az autóban és nem panaszkodik rá. Viszonylag tempósan közlekedik, ha jól emlékszem 8 liter körüli gázos átlagfogyit mondott anno... Nyilván 7-7,5 közé is beállhat a fogyi, ha kicsit odafigyelsz majd.
A debreceni műhelyeket -- egyelőre -- nem ismerem, a többi fórumozó kolléga talán...
Sok sikert! :-)

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásElküldve: 2011.09.05. 13:26
Szerző: roczei
A hétvégén néztem az ErTéEl Autóm@ni@ c. műsorát, a KIA Picantot tesztelték.
Nagyon vártam, de szóba sem került, hogy gyári LPG-s változata is van az autónak, pedig ezen kívül minden benzines és dízel motor elhangzott a választékból.
Nem is értem... :o

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásElküldve: 2011.09.16. 08:01
Szerző: gyimes
Kérésem lenne a fórumtársakhoz: hol tudnám beszerezni a Hollandiában használatos bajonettzáras betöltő csonkot??? Az üzletekben ahol kérdem úgy néznek rám mint egy marslakóra... :(

Re: Benzin-gáz (LPG) fórum

HozzászólásElküldve: 2011.09.18. 11:10
Szerző: VVTLI
A BRC honlapjárol letölthető egy pdf katalógus amelyben azon márkák és típusaik találhatók amelyek szerintük átalakíthatók.